וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מחריף את הסנקציות: חתם על צו נגד מסחר עם קוריאה הצפונית

21.9.2017 / 22:15

הצו החדש יאסור על אזרחים פרטיים ועל חברות לקיים קשרים עם פיונגיאנג. בדברים שנשא לפני פגישה עם ראש ממשלת יפן ונשיא קוריאה הדרומית אמר טראמפ שהבנק המרכזי בסין אסר אף הוא על קשרי מסחר עם המדינה המבודדת

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הערב (חמישי) כי חתם על צו נשיאותי חדש נגד קוריאה הצפונית שיאפשר פעולה נגד אזרחים פרטיים וחברות מסחריות שיקיימו קשרים עסקיים עמה. זאת, בשל תכנית הגרעין שלה וניסויי הטילים הבליסטיים שהיא עורכת מאז תחילת השנה.

בדברים שנשא בפני עיתונאים בטרם כניסתו לפגישה משולשת עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ועם ראש ממשלת יפן שינזו אבה הוסיף טראמפ כי הצו החדש נועד לעצור הזרמת כספים לפיונגיאנג שמאפשרת את פיתוח תכנית הגרעין שלה. בדבריו הודה טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג שהבנק המרכזי בארצו הורה על הפסקת קשרים עסקיים בין בנקים במדינה לבין קוריאה הצפונית. "המטרה שלנו הוא פירוז מוחלט של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני", הוסיף.

"מדינות רבות עובדות יחד איתנו כדי להגביר את הלחצים הכלכליים והדיפלומטיים נגדה ואני ממשיך לקרוא לכל המדינות האחראיות לאכוף וליישם את החלטות האו"ם ולנקוט פעולות משלהן", אמר טראמפ. לדבריו, הצו שעליו חתם יאפשר פעולה נגד תעשיות הבדים והדיג וכן נגד חברות בתחומי טכנולוגיות מידע ומפעלים גדולים. "הברית שלנו עם קוריאה הדרומית ועם יפן לא הייתה חזקה מעולם כפי שהיא כיום", אמר. "אנו חולקים מחויבות ליצירת עולם שבו אומות חזקות ועצמאיות מכבדות את אזרחיהן, את ריבונותן וכן את זו של אומות אחרות, ופועלות לקידום השלום". בתום ההצהרה לעיתונות נשאל טראמפ בידי אחד הכתבים שנכחו במקום אם לדעתו הדיאלוג עם פיונגיאנג עדיין אפשרי והשיב "למה לא?".

עוד בוואלה! NEWS:
הוריקן "מריה": טראמפ הכריז על פורטו ריקו כאזור מוכה אסון טבע
קרובי הלכודים במקסיקו סיטי מתפללים: "אי אפשר לדמיין את הכאב"
לקראת הבחירות בגרמניה: מרקל קראה לתומכיה לגייס "קולות צפים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, 21 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ בפגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, היום/רויטרס, רויטרס

שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין התייחס גם הוא לסנקציות, וקרא לרוסיה לפעול ביתר שאת נגד צפון קוריאה. "אני קורא לכל המדינות בעולם להצטרף אלינו", אמר בתדריך לעיתונאים בו הסביר כי לפי הסנקציות החדשות, יהיה אסור לבנקים שעובדים עם ארצות הברית, לעבוד גם עם צפון קוריאה.

בתוך כך דיווחה היום סוכנות הידיעות "רויטרס" כי לדברי בכיר באיחוד האירופי כמה שגרירי מדינות החברות באיחוד הסכימו על הטלת סנקציות כלכליות נוספות נגד פיונגיאנג. לדברי הבכיר כשמונה פקידי ממשל בקוריאה הצפונית ייכללו ברשימת הסנקציות החדשות הצפויה לעלות להצבעה בפגישת שרי החוץ של האיחוד ב-16 באוקטובר.

בפגישה שערך מוקדם יותר עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, קרא טראמפ להגביר את הלחץ על המדינה המבודדת כדי שזו תתפרק מהנשק הגרעיני שברשותה. בפגישה נוספת שערך טראמפ עם נשיא קוריאה הדרומית מון הוא הצהיר שארצו רשמה התקדמות מול קוריאה הצפונית "בכמה דרכים שונות".

עוד באותו נושא

כן אומות, לא מאוחדות: חזון טראמפ מזכיר לעולם – ”אמריקה תחילה”

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, 21 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה מיי, היום/רויטרס, רויטרס

בדברים שנשא היום מון בעצרת הכללית של האו"ם הוא קרא לפתרון המשבר בחצי האי הקוריאני בדרכים שלא ייפגעו ביציבות באזור ויערערו את הביטחון. לדבריו, יש צורך בסנקציות על מנת להשיב את הצפון לשולחן המשא ומתן ולהכריח את משטרו של קים ג'ונג און לפרק את תכנית הגרעין שלו.

אולם, הוא הוסיף, סיאול אינה מתכוונת להביא לקריסתה של קוריאה הצפונית וכי הקהילה הבינלאומית מוכנה לסייע לה, אם תבחר "לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה". עוד אמר מון כי על כל המדינות החברות באו"ם לדבוק בסנקציות שהוטלו עד כה על פיונגיאנג ולהחריפן במקרה שזו תוסיף לנקוט פרובוקציות.

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בעצרת הכללית של האו"ם, 21 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
נשיא קוריאה הדרומית מון נואם באו"ם, היום/רויטרס, רויטרס

בנאומו בעצרת האו"ם השבוע אמר טראמפ כי ארצות הברית "תשמיד כליל" את קוריאה הצפונית, אם לא תיוותר בידיה ברירה. "הגיע הזמן שהם יבינו שפירוז מנשק גרעיני זו הדרך היחידה", הוסיף. שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו הגיב הלילה לדבריו של טראמפ ואמר כי הם "משולים לצלילי נביחה של כלב". דבריו של רי היו התגובה הרשמית הראשונה מצדה של פיונגיאנג לנאומו של טראמפ באו"ם. "ישנה אמרה לפיה 'הכלב נובח והשיירה עוברת', אם טראמפ חשב שיפתיע אותנו עם צלילי נביחות כלב, אז הוא באופן ברור חולם", אמר עוד השר.

שעות ספורות לאחר נאומו של הנשיא ביום שלישי השבוע צוטט פקיד אמריקני בדיווח של רשת CNN כאומר שהממשל שוקל אפשרות של יירוט טילים בליסטיים שישוגרו על ידי קוריאה הצפונית בעתיד גם אם מסלולם לא יהווה איום ישיר על וושינגטון או על בנות בריתה באזור. הפקיד הגדיר את האפשרות, המציינת שינוי של מדיניות ארצות הברית בנושא עד כה, "מציאותית מאוד".

(עדכון ראשון: 17:51)

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בשיגור טיל בליסטי בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully