וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר לרוצחה של הילי סובול; אחותה תיכלא לשש שנים

19.9.2017 / 10:00

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את דינם של שירי סובול, שהורשעה בשידול לגרימת חבלה במסגרת רצח אחותה התאומה בתל אביב בשנה שעברה. בן זוגה, דוד ערן, הורשע ברצח באחריות מופחתת עקב מצבו הנפשי, וישלם לאמן פיצויים בסך 258 אלף שקל

צילום: אבי כהן, עריכה: יוסי אלטר

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) שש שנות מאסר בפועל ו-12 שנות מאסר על תנאי על שירי סובול, שהורשעה בשידול לגרימת חבלה ברצח אחותה התאומה הילי סובול בשנה שעברה. על בן זוגה, דוד ערן, נגזרו 20 שנות מאסר בגין רצח האחות, ויהיה עליו לשלם פיצויים בסך 258 אלף שקלים לאם, רבקה סובול.

הסדר הטיעון בין הפרקליטות לבין סנגוריהם של ערן וסובול הוצג בחודש ינואר בבית המשפט. במסגרתו הודתה סובול בעבירת שידול לחבלה, ואילו ערן הודה ברצח באחריות מופחתת עקב מצבו הנפשי. פרקליטות מחוז תל אביב ביקשה להטיל על סובול עונש של עשר שנות מאסר וכן עונש מאסר על תנאי ותשלום קנס. אמה של סובול, נפגעת העבירה, הייתה זו שביקשה מהפרקליטות להקל בעונשה של בתה.

עוד בנושא
"צפתה בבן זוגה דוקר את הילי 130 פעם": שירי סובול מואשמת ברצח אחותה
הסדר טיעון לשירי סובול: נמחק סעיף הרצח של אחותה התאומה

הקראת גזר דין להילי סובול וערן דוד החשודים ברצח שירי סובול, בית משפט מחוזי תל אביב, 19 בספטמבר 2017. מגד גוזני
סובול בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הבוקר/מגד גוזני

עורך דינו של ערן, ששי גז, מסר כי לא היו הפתעות במתן גזר הדין. "מצד אחד, אי אפשר להתעלם מעובדות, שאדם דוקר 131 דקירות וגורם למותה של צעירה, ומצד שני מדובר על מצב נפשי. דווקא לפי מספר דקירות אפשר לראות באיזה מצב נפשי הוא היה", הסביר. "אכן הנאשם הורשע ברצח אבל האחריות המופחתת בוססה על מסמכים רפואיים שונים. העונש הוא אינו מהעונשים הקלים, אבל זה מקרה לא קל. צריך לזכור שמדובר בבחור צעיר, ללא עבר פלילי, ומתוך כל החומר שהיה לפרקליטות, די הובילו אותו לעבירה הזו והוא די הוסת להגיע לעבירה. הוא מאוד מתחרט על זה ומצטער על זה".

עו"ד גיל פרידמן, שייצג את סובול, אמר כי גזר הדין התקבל ברגשות מעורבים וכי סובול ציפתה לעונש נמוך יותר. "מדובר בעונש חמור של שש שנות מאסר לילדה כזו. גם האירוע עצמו הוא אירוע טראגי, אנחנו נקרא את החומר ונחשוב מה לעשות קדימה", אמר. "מבחינתנו, זה שלא הרשיעו אותה בכל עבירה שקשורה להמתה זה איזשהו הישג מבחינתה וגם מבחינתנו. אנחנו שמחים שהעונש הוא לא כל כך חמור ויהיה לה איזשהו אור בקצה המנהרה, ובית המשפט המליץ גם על איזשהו תהליך טיפולי. היא מאוד עצובה, היא לא ציפתה לעונש חמור של שש שנים, חשבנו שזה יהיה פחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הקראת גזר דין להילי סובול וערן דוד החשודים ברצח שירי סובול, בית משפט מחוזי תל אביב, 19 בספטמבר 2017. מגד גוזני
סובול בבית המשפט, הבוקר/מגד גוזני

"מדובר ברצח אכזרי של צעירה בת 18 שנדקרה יותר מ-130 דקירות", מסרה עו"ד זוהר דולב מפרקליטות מחוז תל אביב. "אנחנו לכל אורך הדרך שקלנו והתחשבנו בנסיבות האישיות של הנאשמים. שמענו את האימא, דבריה נגעו ללבנו וזו אחת הסיבות שהגענו להסדר. עם זאת, האינטרס הציבורי וערך קדושת החיים הביאו אותנו למסקנה שהעונש התואם לטעמנו הוא עשר שנות מאסר. אנחנו נקרא את גזר הדין ונשקול את צעדינו".

הילי סובול נרצחה ב-18 בפברואר מחוץ לדירתה בסמטת נטע בתל אביב. אחותה גרסה כי שמעה צעקות מחוץ לדלת, הציצה בעינית והבחינה בהילי מותקפת על ידי אדם, שאותו לא זיהתה בשל החושך ששרר בחדר המדרגות. לאחר מכן, היא הזעיקה את המשטרה וטענה כי החשוד במעשה נמלט.

מיד לאחר הרצח צילמה שירי את גופת אחותה, מוטלת בתוך שלולית דם, והפיצה את הצילום בווטסאפ. כמה שעות לאחר הרצח הודו השניים בביצועו. בחקירה, המכונה במשטרה "פרשת אחים בדם", שירי הודתה כי סייעה לבן הזוג שלה לרצוח אותה. במהלך מעצרם חזר בו החשוד מהודאתו ואילו שירי הרחיקה את עצמה מהחשדות לביצוע ותכנון הרצח.

(עדכון ראשון: 08:47)

הקראת גזר דין לערן דוד החשודים ברצח שירי סובול, בית משפט מחוזי תל אביב, 19 בספטמבר 2017. מגד גוזני
ערן בבית המשפט, היום/מגד גוזני
הקראת גזר דין לערן דוד החשודים ברצח שירי סובול, בית משפט מחוזי תל אביב, 19 בספטמבר 2017. מגד גוזני
ערן בבית המשפט, היום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully