וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מאיים: "ארה"ב תשלם מחיר גבוה אם יבוטל הסכם הגרעין"

נשיא איראן הזהיר בראיון לרשת CNN כי כל שינוי בהסכם יביא לתגובה מהירה של ארצו. "הכנו כמה תוכניות למקרה זה", אמר. טראמפ רמז כי יערוך שינויים בהסכם שאותו הגדיר "הגרוע אי פעם"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

נשיא איראן רוחאני מזהיר מביטול הסכם הגרעין - כל הפרטים

- חסן רוחאני: "ארה"ב תשלם מחיר גבוה אם טראמפ יבטל את הסכם הגרעין"
- נשיא איראן אמר כי ארצו מכינה תגובה לאפשרות שההסכם יבוטל
- טראמפ הגדיר את ההסכם כ"גרוע ביותר שנחתם אי פעם" ורמז על רצון לשנותו
- נושא הגרעין האיראני עמד במרכז פגישתם של טראמפ ונתניהו בניו יורק

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר אמש (שני) כי, "ארצות הברית תשלם מחיר גבוה אם הנשיא דונלד טראמפ יבטל את הסכם הגרעין". בראיון לרשת CNN אמר רוחאני כי "פרישה מהסכם זה תגבה מחיר שאינני בטוח כי אזרחי ארצות הברית מוכנים לשלם עבור משהו שיהיה חסר ערך עבורם".

נשיא איראן אמר כי ארצו מוכנה לאפשרות כי טראמפ יודיע על ביטול הסכם הגרעין, שאותו הגדיר בעבר "ההסכם הגרוע ביותר שנחתם אי פעם". רוחאני אמר כי "למרות שהתנהגותו של הנשיא טראמפ בלתי צפויה, הכנו כמה תוכניות למקרה שההסכם יבוטל". עוד הוא הוסיף כי "תגובתה של איראן תהייה מהירה מאוד, כנראה בתוך שבוע אחד. אם ארצות הברית רוצה להגביר את המתח, היא תחזה בתגובתה של איראן".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "וושינגטון תיסוג מהסכם הגרעין אם האו"ם לא יקפיד עליו"
חמינאי במסר לארה"ב: נגיב לכל "צעד מוטעה" ביחס להסכם הגרעין
טראמפ האריך את הקפאת הסנקציות אך תקף: "איראן מפרה את רוח ההסכם"

נשיא איראן חסן רוחאני, אפריל 2017. רויטרס
מאדריכלי הסכם הגרעין שנחתם ב-2015. רוחאני/רויטרס

רוחאני נבחר בשנית לנשיאות המדינה השיעית בתחילת השנה, והיה מבין המנהיגים שהובילו את הרעיון הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 עם ארצות הברית והאיחוד האירופי. במסגרת ההסכם, הוסרו סנקציות רבות מעל אירן בתמורה להשהיה זמנית של פיתוח תכנית הגרעין של המדינה. נושא הסכם הגרעין צפוי להיות גבוה בסדר היום של כינוס העצרת בכללית של האו"ם שתיערך היום, ובה ינאמו טראמפ, רוחאני וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנושא סוריה אמר רוחאני כי טרם הושג ניצחון מוחלט, אך הגדיר את התערבותה של טהראן במלחמה כ"מוצלחת". נשיא אריאן הוסיף כי, הפעולות שלנו היו מוצלחות והיום אנחנו רואים את השלבים האחרונים של הניצחון על ארגון 'המדינה האסלאמית' (דאעש). עתידה של סוריה ייקבע בשיחות ובהסכמים ולאחריהן רצון הבוחרים יכריע את הכף", אמר רוחאני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ ונתניהו בפגישתם בניו יורק, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר פגישתו עם טראמפ בניו יורק כי הוא חולק עמו "עמדה זהה" לגבי הסכם הגרעין עם איראן - בהשוואה לממשלו הקודם של ברק אובמה. עוד אמר ראש הממשלה כי ישראל דורשת את הוצאות כל הכוחות האיראניים מסוריה. לדברי נתניהו, "יש רצון של האמריקנים לתקן את ההסכם על הליקויים בו, ואני הצעתי דרך אפשרית לעשות זאת, תכנית איך לעשות זאת, כמובן שהסעיף המרכזי הוא בסעיף התפוגה של ההגבלות על הסכם הגרעין. התיקון העיקרי שנדרש הוא בסעיף שקובע שההסכם יפוג תוך עשור – בתוך שמונה שנים תהיה להם אפשרות לגישה קצרת טווח לגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully