וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב חנך בסיס אימונים ראשון בארץ: "רגע היסטורי"

18.9.2017 / 20:00

בסיס האימונים של ארה"ב ממוקם בבית הספר להגנה אווירית של צה"ל בנגב, והוא יאכלס עשרות חיילים אמריקנים. בנוסף, נחנך גדוד כיפת ברזל חדש. מפקד מערך ההגנה האווירי: "מוסיף עוד נדבך לביטחון המדינה"

צילום: שי מכלוף, שגרירות ארה"ב בישראל; עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: צה"ל וצבא ארה"ב בתרגיל ההגנה האווירי, 2016)

צבא ארה"ב חנך בסיס אימונים ראשון בארץ - כל הפרטים:

- הבסיס נחנך בבית הספר להגנה אווירית של צה"ל בנגב
- הבסיס יאכלס עשרות חיילים אמריקנים
- מערך ההגנה האווירי של צה"ל חנך גדוד כיפת ברזל חדש

צבא ארצות הברית חנך היום (שני) בסיס אימונים ראשון מסוגו בבית הספר להגנה אווירית (ביסל"א) של צה"ל בנגב, ברקע ניסיונותיהם של חיזבאללה וחמאס להשיג רקטות וטילים מדויקים. הבסיס נחנך במעמד מפקד מערך הגנה אווירי של צה"ל תת-אלוף צביקה חיימוביץ', מפקד הארמי ונספח ההגנה האמריקני. בנוסף, מערך ההגנה האווירי של צה"ל חנך גדוד כיפת ברזל חדש.

לדברי תא"ל חיימוביץ', "מדובר בטקס היסטורי וייחודי, חנכנו מחנה של שותפה חשובה שלנו. זה מחנה הקבע הראשון של האמריקנים בתוך אחד ממחנות חיל האוויר, זו פעם ראשונה, אין עוד כזה אירוע. זה מייצג את השותפות רבת השנים, המחויבות האסטרטגית בין מדינות, צבאות ומערכים. זה רגע היסטורי, מרגש, רגע חשוב ומוסיף עוד נדבך לביטחון מדינת ישראל בהגנה מול איומי תלול-מסלול".

עוד בוואלה! NEWS:
התחזקות איראן ושינוי הסכם הגרעין: טראמפ ונתניהו ייפגשו הערב
טרגדיה בטיול: אב קפץ לנהר הירדן כדי להציל את בתו - וטבע למוות
אחרי המהומות בערד: הושגו הבנות עם חסידי גור להשבת השקט

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תא?ל צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית ולוטננט ג?נרל טימותי ריי במהלך תרגיל משותף, בסיס חצור. פברואר 2016. רויטרס
תא"ל חיימוביץ' וגנרל טימותי ריי במהלך תרגיל ההגנה האווירי בבסיס חצור, פברואר 2016/רויטרס

חיימוביץ' הוסיף כי הבסיס יאכלס עשרות חיילים אמריקנים. "זו הקצאה לא מבוטלת של משאבים מתוך הבנה שזה נכון ונדרש וחלק מהנכסים של הצבא וארצות הברית בארץ", הסביר. "החיילים האלה הם חלק מכוח המשימה והשותפות שלא מתחילה ונגמרת כאן בבסיס. רואים את זה בתרגילים, נראה את זה גם זה בפברואר 2018, אז ייערך תרגיל 'ג'וניפר קוברה' (תרגיל הגנה אווירי שמתקיים אחת לשנתיים ובו משתתפים צבא ארצות הברית וצה"ל ומדמים תרחישים קיצוניים של הגנה אווירית – א"ב)".

הקמת המתחם דרשה בניית תשתיות ייעודיות ושיתוף פעולה של גורמים רבים מחיל האוויר ומן הצד האמריקני. לדברי חיימוביץ', "לפני כעשור הקימו האמריקנים מתקן תקשורת בארץ לטובת הגנה משותפת על ישראל. בעבר תפעלו את המתקן אנשי צבא יחד עם עובדי קבלן של הצבא האמריקני".

מערכת כיפת ברזל, במהלך תרגיל משותף של ישראל וארצות הברית, בסיס חצור. פברואר 2016. רויטרס
מערכות ההגנה הישראליות במהלך התרגיל המשותף ב-2016/רויטרס

"לפני כמה שנים, כחלק מתהליך עולמי המתרחש בצבא האמריקני, החליטו להחליף את עובדי הקבלן באנשי צבא", הוסיף. "בשל שיתוף הפעולה ההדוק בינינו לבין הכוחות האמריקניים בתחום ההגנה האווירית והניסיון הרב שצבר המערך הוחלט כי בסיס הקבע הראשון של הצבא האמריקני יוקם בבית הספר להגנה אווירית".

תא"ל חיימוביץ' התייחס גם לפתיחת גדוד כיפת ברזל החדש, ואמר כי "מדובר בהגדלה של עוד סוללות ויכולות, לתת עידוד נוסף, גם במרחב הדרום, לערוך את הסוללות למוכנות". הגדוד החדש נחנך ביום ראשון שעבר והצטרף למערך הקיים. "זה פאזל עם הרבה מאוד חלקים שמוסיף עוד יכולות להגנה", הוסיף. "זה מאפשר לנו יכולות טובות יותר. חשוב להבין שהמערכת שיירטה רקטה ראשונה בשנת 2011 לא דומה לכיפת ברזל הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully