וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בטיול: אב קפץ לנהר הירדן כדי להציל את בתו - וטבע למוות

18.9.2017 / 18:45

הגבר, בן 46, ניסה לחלץ את בתו שנקלעה למצוקה במי הנהר, בסמוך לגשר אריק. הבת חולצה בשלום, אולם האב טבע בעצמו ובתום פעולות החייאה נאלצו פרמדיקים של מד"א לקבוע את מותו

נהר הירדן מדרום לסכר דגניה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נהר הירדן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

גבר בן 46 טבע למוות היום (שני) בנהר הירדן, בסמוך לגשר אריק, לאחר שנכנס למים כדי להציל את בתו בת ה-16. האב שם לב שבתו נקלעה למצוקה, קפץ למים - אך טבע בעצמו. הבת הצליחה להינצל, אולם חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר פעולות החייאה.

שני עוברי אורח משו את האב מן המים לאחר שבני משפחתו ניסו לעצור נהגים בכביש הסמוך ולהזעיק עזרה. השניים רצו למקום וסייעו בחילוצו.

פאראמדיק מד"א אלי אסולין, סיפר: "כשהגענו לנהר, מרחק של מספר דקות הליכה בודדות מהכביש, חברנו לאזרחים ולצוות של יחידת חילוץ שביצעו פעולות החייאה בסיסות בגבר כבן 46 שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל תרופות, הנשמה ועיסויים, לצערנו בסופן נקבע מותו".

ניידת מד"א. מד"א
ניידת מד"א/מד"א

ביום שישי טבעו שני נערים בני 17 בנהר הירדן, בין שדה נחמיה לקיבוץ עמיר, וחולצו במצב אנוש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לשניים טיפול רפואי וביצעו בהם פעולות החייאה. לאחר מכן פונו הנערים לבית החולים זיו שבצפת.

מבירור ראשוני עלה כי השניים נכנסו יחד עם תשעה מחבריהם לתוך המים באזור גשר יוסף, והחלו להיסחף ולטבוע. גבריאל דנינו, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "קיבלנו במגן דוד אדום קריאה על שלושה נערים כבני 17 שטבעו בחלק לא מוכרז של נהר הירדן. הגענו למקום בכוחות גדולים של מד"א שכללו אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ומסוק מד"א גם כן נחת במקום. על גדת הנהר ראינו נער בן 17 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי. תוך כדי שאנחנו מבצעים בו פעולות החייאה מתקדמות אזרחים שהיו במקום חילצו מהנהר נער נוסף מחוסר הכרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully