וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פעיל להט"ב נופף בסכין - ונורה למוות בידי שוטר

שוטרים שהוזעקו לקמפוס בג'ורג'יה בעקבות דיווח על אדם חמוש נתקלו בסקאוט שולץ, שקרא להם "תירו בי". אחרי שסירב לציית להוראות, הוא נורה על ידי אחד השוטרים. אמו: "למה השתמשו בכוח קטלני?". צפו בתיעוד האירוע

צילום מתוך יוטיוב, עריכה: תום זואילי

פעיל להט"ב במדינת ג'ורג'יה, ארצות הברית, נורה למוות בידי המשטרה, בתקרית שהובילה לפתיחת חקירה עצמאית. לפי הרשויות, שוטרים הוזעקו לקמפוס בעיר אטלנטה ביום שבת, אחרי שקיבלו דיווח על אדם המסתובב במקום עם סכין ועם אקדח.

בתיעוד מהאירוע נראה סקאוט שולץ, בן 21, כשהוא מסרב להישמע להוראות השוטרים להשליך את הסכין. אמו אמרה כי המשטרה לא הייתה צריכה להשתמש בכוח קטלני נגדו. "למה הם לא השתמשו בגז פלפל או טייזר, למשל?", שאלה.

בסרטון שצולם על ידי סטודנטים אחרים במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, נשמע שולץ אומר "תירו בי!", בזמן שהוא ממשיך להתקדם לעבר השוטרים, אז אחד מהם פתח באש. שולץ, שהעדיף שלא להזדהות כגבר או אישה, לא אחז באקדח, על אף הדיווח הראשוני. שולץ, סטודנט להנדסת תכנה, מת בבית החולים אחרי הירי.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב ממשיכה לאיים: "צפון קוריאה תושמד אם תמשיך בהתנהלותה"
בעקבות התקיפות העל-קוליות: טראמפ שוקל לסגור את השגרירות בקובה

תיעוד הירי

אמו של הסטודנט, סיפרה כי הוא נולד כסקוט, והיה פעיל פוליטי. היא הוסיפה כי הוא סבל משורת בעיות רפואיות, וכי הוא ניסה להתאבד לפני שנתיים. ההורים אמורים למסור הצהרה בהמשך היום. שמו של השוטר היורה לא פורסם וטרם ננקטו הליכים משמעתיים כלשהם ולא ברור אם אכן יינקטו.

השימוש המופרז בכוח מצד רשויות אכיפת החוק ברחבי ארצות הברית נתון לביקורת רבה בשנים האחרונות, בעקבות שורת תקריות שנויות במחלוקת שתועדו ופורסמו לעיני הציבור. בשלושת הימים האחרונים מתקיימות הפגנות בעיר סנט לואיס, לאחר ששוטר לבן זוכה לאחרונה מרצח חשוד שחור ב-2011.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סקאוט שולץ, פעיל להט"ב שנורה למוות באוניברסיטה בג'ורג'יה, ארה"ב. פייסבוק, צילום מסך
לא הזדהה כגבר או אישה. שולץ/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully