וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התקיפות העל-קוליות: טראמפ שוקל לסגור את השגרירות בקובה

18.9.2017 / 0:03

טילרסון אמר כי הממשל בוחן את הנושא בעקבות הפגיעה המסתורית באנשי סגל בהוואנה, שחלקם איבדו את שמיעתם. "זה נושא חמור מאוד", אמר שר החוץ. סנאטורים רפובליקנים דחקו בנשיא ארה"ב להגיב

נערכים לביקור ברק אובמה בהוואנה שבקובה, מרץ 2016. רויטרס
דגלי ארצות הברית וקובה בהוואנה/רויטרס

ארצות הברית שוקל לסגור את שגרירותה בהוואנה בתגובה למתקפות העל-קוליות נגד אנשיה המוצבים בקובה - כך אמר אמש (ראשון) שר החוץ רקס טילרסון. "אנחנו בוחנים את הנושא", אמר טילרסון בריאיון לרשת CBS. "זהו נושא חמור מאוד בשל הפגיעה שנגרמה לכמה אנשים".

חמישה סנאטורים רפובליקנים קראו ביום שישי לנשיא דונלד טראמפ להגיב נגד ממשלת קובה על ידי גירוש דיפלומטים קובנים וסגירה אפשרית של השגרירות בהוואנה, בשל התקיפות שהחלו בסוף השנה שעברה.

מחלקת המדינה הודיעה בחודש שעבר כי אזרחים אמריקנים שהיו קשורים לשגרירות בהוואנה חוו תסמינים שונים בעקבות "תקריות" שונות, שכללו שימוש בגלי קול. חמישה קנדים נפגעו גם הם בנסיבות דומות, שגרמו למושפעים מכך כאבי ראש, סחרחורות ואובדן זיכרון או שמיעה זמני.

קובה, ארצות הברית וקנדה מנהלות חקירה סביב התקריות, אך זו לא הניבה עד כה תשובות לשאלה כיצד הן בוצעו או מי אחראי להן. הממשלה של ראול קסטרו הכחישה את מעורבותה בכך ומחלקת המדינה לא האשימה אותה, אולם היא גירשה שני דיפלומטים קובנים במאי האחרון.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב גירשה דיפלומטים מקובה בשל תקרית שבה התחרשו אנשי שגרירות
ממשלת קובה גינתה את נסיגת טראמפ מההסכם: "צעדי כפייה מהעבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully