וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה למנהיגים יהודים: ישראל צריכה לסיים את חקירת הירי בשגרירות

בפגישה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק אמר מלך ירדן למנהיגים יהודים כי הוא לוחץ על ישראל לסיים את החקירה. "בין אם המאבטח ייצא זכאי או אשם, צריך לסיים את זה כדי להשיב את היחסים למסלולם", אמר

צילום: לע"מ, עריכה: יוסי אלטר

עבדאללה מלך ירדן לוחץ על ישראל לסיים את חקירת אירוע הירי בשגרירות בעמאן ביולי האחרון - כך אמר עבדאללה בפגישה שקיים עם מנהיגים יהודים בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם. לדברי גורם שנכח בפגישה, עבדאללה אמר ש"ישראל צריכה לסיים את החקירה של האירוע בשגרירות. בין אם המאבטח ייצא זכאי או ייצא אשם - צריך לסיים את זה כדי להשיב את היחסים למסלולם". בפגישה התייחס עבדאללה גם לשורה של סוגיות אזוריות נוספות, ובין היתר הביע חשש גדול מהנוכחות האיראנית בסוריה.

בנוסף התייחס עבדאללה גם למאמצי הממשל האמריקני להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים והביע שביעות רצון מהגישה של ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ ש"מחפש להשיג תוצאות ולא רק תהליך". הוא אמר שהוא סבור שיש לארגן מפגש פסגה בהשתתפות כל הצדדים, אך הוסיף כי הוא ממתין לתוצאות פגישת הנשיא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך העצרת הכללית של האו"ם. הוא ציין שיוזמת השלום הערבית היא בסיס למשא ומתן, "היא הצעה, לא עסקה סגורה, אנחנו מוכנים לדון בזה".

לקריאה נוספת:
דיווח: ישראל התבקשה לעכב את החזרת צוות השגרירות לעמאן
תקרית הירי בשגרירות בירדן: הפרקליטות הורתה על בדיקה משטרתית
חזן הגיע ל"קרב" עם המחוקק הירדני בגשר אלנבי - וחזר בהוראת נתניהו

עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017. AP
הביע חשש גדול מהנוכחות האיראנית בסוריה. המלך עבדאללה/AP

הנשיא טראמפ צפוי להיפגש עם המלך עבדאללה ביום רביעי, בשולי העצרת. מחר ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו וביום רביעי יפגוש גם את יו"ר הרשות אבו מאזן. ואולם, בבית הלבן הנמיכו בסוף השבוי ציפיות ואותתו כי המאמץ להשיג הסכם בין ישראל והפלסטינים אינו עומד בלב הפגישות. "השגת שלום בין הישראלים והפלסטינים נותרה בסדר עדיפויות גבוה, אבל הפגישות בשולי העצרת הכללית של האו"ם יתמקדו בעיקר בנושאים אחרים", אמר פקיד בבית הלבן לוואלה! NEWS.

לדבריו, העובדה שהנשיא טראמפ יפגוש את שני המנהיגים באותו השבוע אינה מלמדת על ציון דרך במגעים לשיחות השלום, אלא כי מדובר ב"צירוף מקרים הנובע מהעובדה ששלושת המנהיגים יהיו בניו יורק באותו הזמן". חתנו של הנשיא והיועץ המיוחד שלו, ג'ארד קושנר, נפגש אמש עם ראש הממשלה לקראת פגישתו עם טראמפ. בפגישה השתתפו גם שגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן והשליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט.

בעוד הנושא הישראלי-פלסטיני צפוי להידחק לשולי פגישת נתניהו וטראמפ, הוא יתפוס מקום מרכזי עוד לפני פתיחת העצרת הכללית, בוועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית המתכנסת מדי שנה בשולי העצרת. השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי יציגו בוועידה את היוזמות החדשות שישראל מעוניינת לקדם בתחום המעברים, התשתיות והכלכלה, וכן לדון בחשש ממשבר הומניטרי ברצועת עזה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות ביטחון ירדניים באזור השגרירות בעמאן, אחרי תקרית הירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully