וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של נתק: נתניהו נפגש עם המיליארדר רון לאודר

ראש הממשלה נפגש בניו יורק עם איש העסקים היהודי-אמריקני, אחד ממקורביו של טראמפ ובעבר גם אחד מידידיו הקרובים של נתניהו. בנוסף, נפגש נתניהו עם נציגי ארגוני יהודים-אמריקניים

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (ראשון) עם איש העסקים היהודי-אמריקני רון לאודר במלונו בניו יורק. מדובר בפגישה ראשונה של השניים לאחר חודשים של נתק. לאודר היה בעבר אחד מידידיו הקרובים של ראש הממשלה, ובכהונתו הראשונה בשנות ה-90 אף שימש שליח מטעמו במשא ומתן חשאי שניהל עם המשטר הסורי על רמת הגולן, אך ב-2011 היחסים בין השניים הידרדרו בעקבות סדרה של פרסומים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ומשפחתו בערוץ 10, בהם הוא היה שותף.

היחסים הקרירים עם נתניהו בשנה האחרונה עברו לנתק מוחלט. לאודר הגיע לארץ בספטמבר אשתקד כדי להשתתף בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. במהלך הביקור, התבקש איש העסקים הניו יורקי לתת עדות במשטרה, בבדיקה שאחר כך הפכה לחקירת תיק 1000, "פרשת המתנות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס הנחת זר בכיכר השגרירות בבואנוס איירס בו אירע הפיגוע בשנת 1992, 11 בספטמבר 2017. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו בבואנוס איירס, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

לאודר נחשב לאחד מחבריו הקרובים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. החברות ביניהם נמשכת עשרות שנים וראשיתה בלימודים משותפים באוניברסיטה בשנות ה-50, והמשיכה כאנשי עסקים בחוגים משותפים בעשורים שלאחר מכן בניו יורק.

כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, בשנה האחרונה לאודר הגביר את מעורבותו במאמצי הבית הלבן לחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים והוא שימש שליח לא רשמי של הנשיא בכל הנוגע לניסיון להשיג את "הדיל" בין ישראל והפלסטינים. בשבועות שלאחר כניסת הממשל לתפקידו בינואר האחרון הוא קיים שורה של פגישות עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

עוד באותו נושא

ממשיך לקדם את תהליך השלום: רון לאודר נועד עם עבדאללה בירדן

לכתבה המלאה
רון לאודר בפגישה עם טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה, דצמבר 2016. AP
לאודר/AP

בנושא הישראלי פלסטיני, לאודר נחשב למי שתומך בפתרון שתי המדינות, ולאחר בחירתו של טראמפ אמר כי הוא סבור שהנשיא יוכל להצליח איפה שכולם נכשלו. "נשיאים רבים נכנסו למשרד כשהם מדברים על זה וכולם נכשלו. הם נכשלו כי כולם ניסו לעשות הסכם בין שני עמים, לאף אחד לא היה ניסיון בלסגור עסקה", אמר. "לטראמפ יש את הניסיון וההבנה איך עושים 'דיל', ואם למישהו יש סיכוי – זה לו".

כפי שפורסם אתמול בוואלה! NEWS, לאודר נפגש בשבוע שעבר גם עם המלך עבדאללה בירדן. לאודר ביקר בירדן לקראת פגישתו של המלך עם הנשיא השבוע בעצרת הכללית של האו"ם, בה יידונו גם מאמצי הממשל להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. מטעמו של לאודר סירבו להגיב לפניית וואלה! NEWS בנושא.

נתניהו בפגישה עם נציגי ארגונים יהודים אמריקניים, 17 בספטמבר 2017. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפגישה עם נציגי ארגונים יהודיים-אמריקניים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

במקביל, נתניהו קיים אתמול גם פגישה מצומצמת עם נציגי ארגוני יהודים-אמריקניים, בהשתתפות ראשי ועידת הנשיאים, איפא"ק, הוועד היהודי אמריקני והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. בפגישה נידונו שורה של נושאים, בהם הסוגיה האיראנית - עתידו של הסכם הגרעין והחשש הישראלי מהתבססותה של איראן בסוריה ובלבנון, השינויים בזירה הפלסטינית והמשבר עם יהדות ארצות הברית סביב משבר הכותל וחוק הגיור.

לדברי גורם שנכח בפגישה, נתניהו היה "קשוב" לדברי היהודים האמריקנים והבהיר את המגבלות הקואליציוניות שהובילו להחלטת הממשלה על השעיית מתווה התפילה המשותפת בכותל המערבי. ראשי הארגונים ביקשו מראש הממשלה להבהיר בהצהרה ליהדות ארצות הברית את הפעולות להקמת הרחבה המשותפת לתפילה בקשת רובינסון, למרות השהיית המתווה. בלשכת ראש הממשלה אמרו שהפגישה הייתה "מצוינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully