וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך לקדם את תהליך השלום: רון לאודר נועד עם עבדאללה בירדן

טל שלו, פמליית ראש הממשלה בניו יורק

17.9.2017 / 16:25

פרסום ראשון: לוואלה! NEWS נודע כי איש העסקים היהודי-אמריקני ואחד ממקורבי טראמפ נפגש עם המלך ברקע הניסיון להחיות את המו"מ הישראלי-פלסטיני. לאודר, בעבר ידיד קרוב של נתניהו וכיום אחד מיריביו, הגביר את מעורבותו בתהליך בשנה האחרונה

צילום: בני בן סימון

(בווידאו: שליח ארה"ב במזרח התיכון בביקורו בישראל)

לאודר ביקר בירדן - כל הפרטים:

- רון לאודר, איש העסקים היהודי-אמריקני נפגש בירדן עם המלך עבדאללה בשבוע שעבר
- הפגישה התקיימה בחשאי לקראת פגישתו של המלך עם הנשיא בעצרת הכללית של האו"ם השבוע
- בפגישות שיקיים טראמפ בשולי עצרת האו"ם יידונו גם המאמצים להניע תהליך מדיני

איש העסקים היהודי-אמריקני רון לאודר נפגש בשבוע שעבר עם המלך עבדאללה בירדן - כך נודע לוואלה! NEWS. לאודר, המכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי ומקורב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ביקר בממלכה בחשאי לקראת פגישתו של המלך עם הנשיא בעצרת הכללית של האו"ם השבוע, שבה יידונו גם מאמצי הממשל להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. מטעמו של לאודר סירבו להגיב.

לאודר נחשב לאחד מחבריו הקרובים של הנשיא טראמפ, והחברות ביניהם החלה לפני עשרות שנים בלימודים משותפים באוניברסיטה בשנות ה-50', והמשיכה כאנשי עסקים בחוגים משותפים בעשורים שלאחר מכן בניו יורק. כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, בשנה האחרונה לאודר הגביר את מעורבותו במאמצי הבית הלבן לחדש את התהליך המדיני והוא שימש שליח לא רשמי של הנשיא בכל הנוגע לניסיון להשיג את "הדיל" בין ישראל והפלסטינים. בשבועות לאחר השבעת הממשל, הוא קיים שורה של פגישות עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

עוד בוואלה! NEWS:
חמינאי במסר לארה"ב: נגיב לכל "צעד מוטעה" ביחס להסכם הגרעין
סוכל פיגוע פלילי בבירה: ראש "הכנופייה הירושלמית" נעצר
אחרי התנגדות החרדים: הממשלה מתעכבת במתן היתר הכדורגל בשבת

עוד באותו נושא

טראמפ לראשי ארגונים יהודיים: "רוצה להשיג שלום עד סוף השנה"

לכתבה המלאה
רון לאודר בפגישה עם טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה, דצמבר 2016. AP
ביקר בירדן בחשאי. לאודר/AP

לאודר היה בעבר אחד מידידיו הקרובים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובכהונתו הראשונה בשנות ה-90 אף שימש שליח מטעמו במשא ומתן חשאי שניהל עם המשטר הסורי על רמת הגולן. עם זאת, ב-2011 היחסים בין השניים הידרדרו, בעקבות סדרה של פרסומים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה ומשפחתו בערוץ 10, שבו היה שותף לאודר.

היחסים הקרירים עם נתניהו עברו בשנה האחרונה לנתק מוחלט. לאודר הגיע לארץ בספטמבר אשתקד כדי להשתתף בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. במהלך הביקור, התבקש איש העסקים היהודי מניו יורק למסור עדות במשטרה, בבדיקה שאחר כך הפכה לחקירת תיק 1000, "פרשת המתנות".

כיום, לאודר נחשב לאחד האנשים הנתעבים ברחוב בלפור, ובסביבת ראש הממשלה הוא נתפס כמי ש"לוחש על אוזנו" של טראמפ בנושא הישראלי-פלסטיני, ומעודד אותו לנסות להשיג הסכם בין הצדדים. "לאודר רוצה לקבל פרס נובל לשלום עם טראמפ", אמר לוואלה! NEWS גורם ישראלי בכיר.

עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017. AP
מאמצים להניע תהליך מדיני. עבדאללה מלך ירדן/AP

בנושא הישראלי-פלסטיני, לאודר נחשב למי שתומך בפתרון שתי המדינות, ולאחר בחירתו של טראמפ אמר כי הוא סבור שהנשיא יוכל להצליח איפה שכולם נכשלו. "נשיאים רבים נכנסו למשרד כשהם מדברים על זה וכולם נכשלו. הם נכשלו כי כולם ניסו לעשות הסכם בין שני עמים, לאף אחד לא היה ניסיון בלסגור עסקה. לטראמפ יש את הניסיון וההבנה איך עושים דיל, ואם למישהו יש סיכוי – זה לו", אמר.

בנוסף למלך עבדאללה, שעמו ייפגש בשולי עצרת האו"ם ביום רביעי, הנשיא טראמפ יפגוש בשבוע הקרוב גם את נתניהו וגם את אבו מאזן. ואולם, בבית הלבן הנמיכו בסוף השבוי ציפיות ואותתו כי המאמץ להשיג הסכם בין ישראל והפלסטינים אינו עומד בלב הפגישות. "השגת שלום בין הישראלים והפלסטינים נותרה בסדר עדיפויות גבוה, אבל הפגישות בשולי העצרת הכללית של האו"ם יתמקדו בעיקר בנושאים אחרים", אמר גורם בבית הלבן לוואלה! NEWS.

נשיא ארה"ב טראמפ, 3 בספטמבר 2017. רויטרס
יפגוש את שני המנהיגים בעצרת האו"ם. דונלד טראמפ/רויטרס

לדבריו, העובדה שטראמפ יפגוש את שני המנהיגים באותו השבוע אינה מלמדת על ציון דרך במגעים לשיחות השלום, אלא כי מדובר ב"צירוף מקרים הנובע מהעובדה ששלושת המנהיגים יהיו בניו יורק באותו הזמן". לוואלה! NEWS נודע כי המלך עבדאללה ו-א-סיסי יקיימו השבוע גם פגישות עם מנהיגים יהודיים חברי ועידת הנשיאים, ארגון הגג של יהודי ארצות הברית.

בעוד הנושא הישראלי-פלסטיני צפוי להידחק לשולי פגישת נתניהו וטראמפ, הוא יתפוס מקום מרכזי עוד לפני פתיחת העצרת הכללית של האו"ם, בוועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית המתכנסת מדי שנה בשולי העצרת. השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, יציגו בוועידה את היוזמות החדשות שישראל מעוניינת לקדם בתחום המעברים, התשתיות והכלכלה, וכן ידונו בחשש ממשבר הומניטרי ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully