וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: זה מה שתגיד המלכה אליזבת כשתפרוץ מלחמת עולם שלישית

18.9.2017 / 9:20

נאום המגירה שהכינה המלכה אליזבת בשיאה של המלחמה הקרה ב-83 נחשף לראשונה - והוא עדיין מצמרר ורלוונטי להיום

צילום: רויטרס

בסרטון – המלכה אליזבת' בנאום לפרלמנט ב-2016

אתם לא צריכים לחפש סיבות מדוע מנהיגי העולם צריכים להכין לעצמם תכניות מגירה ונאומים למקרה שתפרוץ מלחמת עולם שלישית. המצב מעולם לא היה מדאיג כל כך. אם זו המתיחות עם צפון קוריאה, קים ג'ונג און והטיל הבליסטי שמהווה איום על ארה"ב, פיגועי הטרור העולמיים וכמובן התבטאויותיו המפוקפקות של הנשיא טראמפ - אין ספק שאנחנו חיים על הר געש שמאיים להתפרץ.

כעת פורסם שהמלכה אליזבת' השנייה שמרה במגירה הסודית שלה נאום שנועד בדיוק לרגע שהכל יתפוצץ לנו בפנים. על אף שהנאום נכתב בשיאה של המלחמה הקרה ב-1983
וחלקיו אינם רלוונטים עוד, הוא מצליח להעביר צמרמורת, לרגש ולהכאיב גם היום. "זוועות המלחמה לא יכלו להיראות רחוקים יותר כשאני ומשפחתי חלקנו את שמחת חג המולד עם המשפחה ההולכת וגדלה של חבר העמים", מצטט ה-BBC את הכתוב, "עכשיו, הטירוף הזה של המלחמה מתפשט שוב בעולם ומדינתנו האמיצה מוכרחה להכין את עצמה שוב כדי לשרוד כנגד כל הסיכויים. מעולם לא שכחתי את הצער ואת הגאווה שהרגשתי כשאחותי ואני הצטופפנו סביב המכשיר האלחוטי והקשבנו למילים המחזקות של אבי (המלך ג'ורג' השישי) על אותו יום גורלי ב-1939 (בתחילת מלחמת העולם השנייה). אפילו לרגע אחד לא שיערתי שהמחויבות הנוראית והחמורה הזאת תיפול עליי ביום מן הימים, אבל כמו בכל דבר נורא שממתין לכולנו, התכונות שעזרו לנו לשמור על החופש שלנו בשלמותו פעמיים במהלך המאה העגומה הזאת יהיו שוב לחוזקותינו".

המלכה אליזבת והנסיך פיליפ בטקס לציון סיום הקרבות בעיראק, לונדון, 4 במאי 2017. AP
המלכה אליזבת הכינה נאום למקרה שתפרוץ מלחמת עולם שלישית/AP

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מדיום פרסם ריאיון מוזר עם "רוחה" של הנסיכה דיאנה - 20 שנה אחרי מותה

לכתבה המלאה

המלכה אליזבת הכניסה נימה אישית לנאומה המתוכנן לפרוץ מלחמת עולם שלישית, "בעלי ואני חולקים עם משפחות מכל הארץ את הפחד שאנו חשים כלפי הבנים, הבנות, הבעלים והאחים שעזבו אותנו כדי לשרת את ארצם". ב-83' הנסיך אנדרו שירת בצי המלכותי וגם עליו היא כתבה: "הבן האהוב שלי אנדרו נמצא ברגע זה בפעולה עם היחידה שלו ואנחנו מתפללים ללא הרף למען ביטחונו ולשלומם של כל החיילים והנשים שבבתים ומעבר לים. זה הקשר המשפחתי החזק שלנו שמשמש כהגנה הגדולה ביותר כנגד הבלתי נודע. אם המשפחות יישארו מאוחדות ונחושות, יעניקו מחסה לאלו החיים לבד ואינם מוגנים, רצונה של המדינה לשרוד לא יישבר".

הנאום מסתיים עם מסר של תקווה, "בזמן שאנחנו עובדים יחד כדי להדוף את הרוע החדש, תנו לנו להתפלל עבור המדינה ועבור כל אותם אנשים עם רצון טוב בכל מקום שיהיו. שאלוהים יברך את כולכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully