וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשעו שני דרוזים שתקפו אמבולנס צבאי שהסיע פצועים סורים

17.9.2017 / 12:20

המחוזי בחיפה קבע כי כמאל עאמר, בן 24,ויוסף שריף, בן 55, מהיישוב חורפיש שבגליל העליון סיכנו את כלי הרכב, כשחסמו את תנועתו לפני שנתיים. זאת בחשד שהיו בו פעילי ג'בהת א-נוסרה

דרוזים תקפו אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים. צילום מסך
אמבולנס צבאי שהותקף במג'דל שמס/צילום מסך

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (ראשון) שני תושבים מחורפיש שבגליל העליון, שהיו מעורבים בתקיפת אמבולנס צבאי ליד היישוב שלהם לפני כשנתיים, במהלך פינוי פצועים מסוריה שהואשמו על ידי תושב חורפיש הדרוזים בהיותם פעילי ג'בהת א-נוסרה. השניים הורשעו בסעיף סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה.

כמאל עאמר, בן 24, הורשע כי רדף אחרי האמבולנס ולאחר מכן חסם אותו בדרכו, ויוסף שריף, בן 55, זוכה מהסעיף שייחס לו מרדף אחר האמבולנס, אך הורשע כי היה מעורב בחסימת הכביש. במהלך הניסיון של האמבולנס להימלט מהמחסום, הוא פגע בשריף ופצע אותו.

לקריאה נוספת בנושא
תקיפת האמבולנס הצבאי בחורפיש: שני תושבי הכפר הואשמו
המעורבים בלינץ' בפצוע סורי יואשמו בהריגה ובפציעה - ולא ברצח

האירוע התרחש ב-21 ביוני 2015, אחרי טבח שביצע ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, בדרוזים בסוריה. האמבולנס עבר בחורפיש בדרכו למרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, ובתוך היישוב התנפלו עשרות דרוזים, ברובם רעולי פנים, על האמבולנס, חסמו את דרכו, יידו לעברו אבנים וניסו לפתוח את הדלתות שלו. נהג האמבולנס ניסה להתקדם לאט בתוך ההמון, וכשעבר אותו פתח במנוסה.

בשלב זה הבחינו הנהג ורופא שהיה עמו בכלי הרכב כי חלק מהתוקפים ממשיכים לרדוף אחריהם. בין היתר השתתפה במרדף מכונית שניסה לעקוף אותה ולגרום לה לסטות מהכביש באמצעות נהיגה פראית לצדה. לבסוף חסמה המכונית את דרכו של האמבולנס ליד צומת צוריאל הסמוך לכפר. הנהג, שעל פי עדותו חש בסכנת חיים, עקף פעם נוספת את התוקפים ופגע בשרוף.

יום למחרת, אירעה תקיפה נוספת וקטלנית יותר. מאות דרוזים באזור נווה אטי"ב תקפו אמבולנס צבאי שהוביל שני פצועים סורים שנפצעו קשה במלחמה, ואחד הפצועים הסורים שהיה באמבולנס נהרג כתוצאה מהלינץ'. נגד וחייל צה"ל שנסעו באמבולנס נפצעו קל. שני מעורבים באירוע נעצרו, והואשמו במסגרת הסדר טיעון בהריגה ובפצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully