וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בתוניסיה: נשים יוכלו להינשא לבני זוג שאינם מוסלמים

הנשיא א-סבסי, שמקדם רפורמות בתחום זכויות הפרט, הודיע על ביטול החוק שהפלה נשים בבחירת בעליהן. המדינה המוסלמית תהפוך ליחידה במזרח התיכון ובצפון אפריקה שבה יתאפשרו נישואים שלא במסגרת הדת הרשמית במדינה

נשים בתוניסיה חולפות על פני כרזות המועמדים בבחירות לנשיאות בשנת 2014. אי-פי, AP
אזרחים רבים תמכו בביטול החוק משנת 1973. נשים בתוניסיה/AP, אי-פי

תוניסיה אישרה לראשונה נישואים בין נשים מוסלמיות לגברים לא מוסלמים בחוק חדש שקידם נשיא המדינה באג'י קאיד א-סבסי. עד כה, גברים שאינם מוסלמים שביקשו להינשא נשים מוסלמיות, נדרשו להמיר את דתם לאסלאם ולהציג מסמכים המעידים על כך בבואם להתחתן.

המדינה הצפון אפריקנית, ש-99% מתושביה הם מוסלמים, נחשבת לאחת המדינות המוסלמיות המתקדמות ביותר בנושא זכויות נשים. בנאום שנשא א-סבסי בחודש שעבר לרגל יום האישה, אמר הנשיא בן ה-91 כי החוק שחוקק בשנת 1973 ואסר על נישואים מסוג זה, מהווה "מכשול לחירותן של נשים לבחור את בן זוגן". החוק הפר את החוקה החדשה שאימצה המדינה לאחר אירועי "האביב הערבי" בשנת 2014. אזרחים רבים בתוניסיה תמכו בביטול החוק שמציב את תוניסיה כמדינה היחידה במזרח התיכון ובצפון אפריקה שבה ניתן להינשא ללא פיקוח דתי מטעם המדינה.

בשונה מנשים, גברים יכלו לשאת אישה לא מוסלמית ללא הצורך בהצגת אישורים רשמיים. הנשיא א-סבסי, המכהן בתפקיד משנת 2014, קידם לאחרונה רפורמות רבות בתחום חירות הפרט במדינה, וחיזק את היסודות הדמוקרטים בה. בחודש יולי ביטל הפרלמנט חוק שאפשר לאנסים לחמוק מעונש, אם נשאו את הקורבן לאישה. למרות זאת, חוקי הירושה במדינה עדיין מפלים נשים, ומעניקים זכויות יתר לגברים בקרבה דומה.

עוד בוואלה! NEWS:
אם אין לחם - תאכלו ארנבים: תכנית המזון של ממשלת ונצואלה
עם קונדומים מסובסדים, מצרים נלחמת נגד פיצוץ האוכלוסין
הסכם משולש: רוסיה, איראן וטורקיה יפרסו משקיפים באידליב

נשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי, מאי 2017. אי-פי, AP
מקדם רפורמות מאז היבחרו לתפקיד הנשיא. א-סבסי/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully