וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ערבי נעצר "כי החזיק משקה אנרגיה ולא הבין את השוטרים"

15.9.2017 / 13:47

שוטרים שעצרו את ח' בן ה-18 בירושלים טענו כי סירב להזדהות כשפנו אליו והתנהג בבוטות. בדיון בבית משפט השלום בעיר התברר כי אינו דובר עברית ולא הבין את השוטרים. השופטת שחררה את הצעיר ומתחה ביקורת על המשטרה: "לא היה מקום למעצרו"

חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים. פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
"יש להצטער כי בילה לילה במעצר"/חטיבת דובר המשטרה

שופטת בית משפט השלום בירושלים שחררה השבוע ללא תנאים צעיר ערבי בן 18 בחשד לתקיפת שוטר והעלבתו, כשהיא מותחת ביקורת על המשטרה. "לא היה מקום למעצרו של החשוד ויש להצטער כי בילה לילה במעצר", כתבה השופטת. הרקע למעצרו של החשוד: העובדה כי החזיק משקה XL בידו וכי בשל אי הבנת השפה לא הבין את דברי השוטרים.

ח', החשוד נעצר לפני ארבעה ימים בגן הפעמון במהלך פעילות שגרתית של המשטרה באזור, שנועדה, כך לדברי נציג המשטרה, "למנוע חיכוך בין יהודים לערבים לאור ריבוי עבירות האלימות והוונדליזם שהיו בגן בימים האחרונים". לדברי נציג המשטרה בדיון, השוטרים פנו לצעיר, שרק לאחרונה הפך לבגיר, וביקשו ממנו להזדהות. לטענתו, הוא "סירב, התלהם והתנהג בבוטות כלפי השוטרים".

לאחר מכן, אמר נציג המשטרה, שרט את אחד השוטרים. כשנשאל על ידי עו"ד עיסא מוחמדיה מהסניגוריה הציבורית, מדוע השוטרים פנו דווקא לחשוד, השיב נציג המשטרה: "הוא היה עם משקה וניגשו אליו לבדוק את פרטיו. זה היה XL".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי פסיקות בג"ץ: בנט ושקד מקדמים תכנית "לאיזון בין הרשויות"
הבלוגר הישראלי שהשתחרר מהכלא באזרבייג'ן: "איימו על חיי"
ניצח במבחן הכוח הראשון: ועידת העבודה אישרה את השינויים של גבאי

בית משפט שלום ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
התיק יועבר למח"ש. בית משפט השלום בירושלים/עומר מירון

בהמשך הדיון התברר כי פרטי המקרה היו שונים באופן ניכר ממה שתואר בבקשת המעצר. השריטה שעל השוטר נגרמה לאחר שדחף את הצעיר ונשרט מהשעון שעל ידו. השוטרים שפנו אליו לא דיברו ערבית והוא לא הבין אותם. בנוסף עלה כי התיק עצמו יועבר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בגלל החשד כי הופעלה כלפי העצור אלימות שלא כדין. נציג המשטרה אף אמר כי התיק יועד להארכת מעצר, אולם לאחר שעיין בו הסב את תשומת ליבם של הממונים עליו לכך שיש לשחרר את החשוד.

"ברור שמדובר באירוע בו ניגש שוטר שאינו דובר ערבית למשיב, שאינו דובר עברית, ביקש ממנו להזדהות רק בשל היותו ערבי והעובדה ששתה משקה אנרגיה", כתבה השופטת מיקה בנקי בהחלטתה. "אף לגרסת השוטר אין מדובר באירוע חמור, כאשר השוטר עצמו בכלל לא הבין מה החשוד אומר לו".

השופטת לא הסתפקה בכך ואף מתחה ביקורת על מעצרו של החשוד. "מלכתחילה לא ראיתי כי היה מקום למעצרו של המשיב – חשוד בן 18 וחודש, ובמצב דבר זה, יש להצטער כי בילה לילה במעצר". בשל כך, ובניגוד לעמדת המשטרה, הורתה השופטת בנקי על שחרורו בלי כל תנאי מגביל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

משטרת ישראל: החשוד נעצר ללא כל קשר למוצאו או דתו

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "החשוד נעצר לאחר שסירב להזדהות, הפר את הסדר הציבורי, שפך משקה על אחד השוטרים, התנגד למעצר ואף גרם לפציעתו של אחד השוטרים. מעצרו של החשוד בוצע ללא כל קשר למוצאו או דתו, זאת במהלך פעילות מוגברת של המשטרה באזור, במטרה למנוע אירועי אלימות ופגיעה באזרחים המבלים במקום. אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט זו המכוונת כלפי שוטרים המבקשים לבצע את משימתם - לאכוף את החוק ולשמור על הסדר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully