וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל איימה על הרשות: אם לא תשלמו חשמל בעזה נשתמש בכספי מסים

14.9.2017 / 18:37

פרסום ראשון: מתאם פעולות הממשלה בשטחים הבהיר לשר לעניינים אזרחיים ברשות כי ישראל תקזז את הכספים שהפחתתם הביאה לצמצום אספקת החשמל בעזה - אך האיום לא מומש. במכתב דחק אלוף מרדכי ברשות להגיע לפתרון עם חמאס

צילום: צלמי וואלה!NEWS ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ישראל איימה על הרשות הפלסטינית כי אם לא תחזור לשלם את הוצאות החשמל של רצועת עזה, הרי שבכוונתה להמשיך ולגבות את הכסף מכספי המיסים של הרשות - אולם חזרה בה ולא מימשה את האיום - כך עולה ממכתב שהפנה מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי לשר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח ושהגיע לידי וואלה! NEWS.

במכתב שנשלח ב-17 ביולי השנה, פרס מרדכי את השתלשלות העניינים בנושא הפחתת החשמל לעזה על פי בקשת הרשות מאז 15 במאי. אז, ביקשה הרשות להפחית 15 מיליון שקל מתוך תשלום של 40 מיליון שקל שהיא משלמת עבור עזה ובהתאם לכך לצמצם את אספקת החשמל. בפנייתו ציין מרדכי שהבהיר לא-שייח בכמה שיחות בעבר כי אם הרשות לא תגיע לסיכום עם עזה לגבי אספקת החשמל, ישראל מתכוונת לנכות את אותם 15 מיליון שקל מכספי המיסים של הרשות, שאותם היא גובה עבורה.

"מאחר שחלפו 30 ימים מאז ההפחתה (ישראל אכן הפחיתה באספקת החשמל על פי בקשת הרשות ב-19 ביוני- א"י)באספקת החשמל, אני מעדכן אותך כאן כי אם פתרון פנים פלסטיני לא יימצא, נשיב את המצב לקדמותו ונפחית את הכספים מהעברות המיסים בעתיד הקרוב", כתב מרדכי.

לקריאה נוספת:
משבר החשמל נמשך - ובעוטף עזה מודאגים: "זה שקט מדומה"
בניסיון להקל על משבר החשמל: מצרים החלה להעביר דלק לעזה
"אלה לא חיים": מערכת הבריאות בעזה קורסת בשל המחסור בחשמל ובתרופות

ND ניתוקי מים בעזה: מכתב האיומים של מתאם הפעולות בשטחים על השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית. מערכת וואלה! NEWS
קרא לרשות לפתור המשבר עם חמאס כדי להשיב את אספקת החשמל. מרדכי וא-שייח/מערכת וואלה! NEWS

אלא שמאז חלפו כמעט חודשיים וישראל אינה מנכה את הסכום מכספי הרשות – ואספקת החשמל פחתה בהתאמה. לא ברור מדוע ישראל לא הוציאה עדיין לפועל את איומיה ואם בכלל בכוונתה לעשות זאת. בתוך כך, רכש בשבוע שעבר חמאס דלק בשווי עשרות מיליוני שקלים על מנת להפעיל את תחנת הכוח ברצועת עזה ובכך הגדיל שוב את שעות אספקת החשמל ברצועה.

משלחת של חמאס שביקרה השבוע בקהיר דנה עם ראשי המודיעין המצרי בין היתר גם באפשרויות של פתרון בעיות החשמל ברצועה, שלהן יש השלכות קשות על כל מגזר ברצועה, אפילו על תרבות הפנאי. רבים מחופי עזה נאסרו לרחצה מכיוון שתחנת טיהור השפכים של הרצועה חדלה מלפעול בשל מחסור חמור בחשמל.

עוד באותו נושא

משבר החשמל בעזה: חמאס רכש במפתיע 30 מיליון ליטר סולר ממצרים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
משבר חשמל בעזה 12 ביוני 2017. רויטרס
נשים בעזה מאירות ומכינות מזון לאור נרות, בשל משבר החשמל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully