וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 32 שנה: הימין שמר על כוחו בבחירות בנורבגיה

המפלגה השמרנית והמפלגה הפופוליסטית המתנגדת להגירה גרפו את רוב המושבים, אחרי שהבטיחו לקצץ מסים. הלייבור נותרה המפלגה הגדולה ביותר, אך לא זכו בדי מושבים. "קיבלנו מנדט", אמרה ראשת הממשלה

ראשת ממשלת נורבגיה ארנה סולברג בנאום ניצחון לאחר הבחירות, 11 בספטמבר 2017. רויטרס
שמרה על הכיסא. סולברג בנאום ניצחון/רויטרס

גוש הימין-מרכז בהובלת ראשת ממשלת נורבגיה ארנה סולברג זכה בבחירות לפרלמנט בפעם השנייה ברציפות – כך עולה מספירת 95% מהקולות. הקואליציה השלטת, שכוללת גם את המפלגה הפרוגרסיבית הפופוליסטית, זכתה ב-89 מתוך 169 המושבים בפרלמנט. מפלגת הלייבור שבאופוזיציה שמרה על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר, אך לא מחזיקה בדי מושבים כדי להקים ממשלה.

סולברג אמרה כי היא קיבלה מנדט נוסף להוביל את המדינה. "זה נראה כמו ניצחון ברור", אמרה לקבוצת תומכים באוסלו. "הפתרונות שלנו עובדים, יצרנו מקומות עבודה". סולברג, בת 56, תהיה מנהיגת הימין הראשונה זה שלושה עשורים שנבחרת לכהונה שנייה בתור ראש ממשלה. מפלגתה השמרנית והמפלגה הפופוליסטית המתנגדת להגירה הבטיחו לקצץ מסים, במטרה להאיץ את הצמיחה במדינה הסקנדינבית.

לעומתן, מפלגת הלייבור בהובלת שר החוץ לשעבר יונאס גהאר סטור קראה להעלות מסים לעשירים במטרה לשפר את השירותים הציבוריים במדינה. המפלגה צפויה להחזיק ב-80 מושבים, ולשמור על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר בנורבגיה מאז שנות ה-20.

עוד ידיעות מהעולם
נחטפה, הוכתה ונבזזה: משפחה יהודית בצרפת נשדדה ממניע אנטישמי
סיכול משלוחי נשק ולחץ אזורי: טראמפ בוחן מדיניות חדשה נגד איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully