וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחטפה, הוכתה ונבזזה: משפחה יהודית בצרפת נשדדה ממניע אנטישמי

בתקרית שאירעה בפרבר של פריז, חדרו שלושה פורצים לבית משפחת פינטו, כפתו שלושה מהם ואיימו להרוג אותם - עד שהאם הצליחה להימלט ולהזעיק את המשטרה. "אנחנו לוקחים כסף מיהודים כדי לתת לעניים", אמרו להם התוקפים במהלך השוד. שר הפנים: "פעולה פחדנית"

בניין המועצה של פרבר ליברי-גרגן, פריז, צרפת. ויקיפדיה, אתר רשמי
בניין המועצה בפרבר ליברי-גרגן/אתר רשמי, ויקיפדיה

משפחה יהודית הוכתה, הוחזקה בת ערובה ונשדדה בביתה הסמוך לפריז מתוך מניע אנטישמי – כך הודיעו הרשויות בצרפת וארגונים העוקבים אחרי מעשי שנאה. האירוע התרחש ביום חמישי האחרון, כשלושה אנשים התפרצו לביתם שבפרבר ליברי-גרגן, ניתקו את החשמל וקשרו שלושה מבני המשפחה. הם אף איימו להרוג אותם, עד שאם המשפחה הצליחה להימלט ולהזעיק את המשטרה.

לפי הארגון BNVCA העוקב אחרי אנטישמיות במדינה, שלושת התוקפים אמרו לבני המשפחה: "אתם יהודים, יש לכם כסף. אנחנו לוקחים כסף מיהודים כדי לתת אותם לעניים".
עורך דינו של רוג'ר פינטו, אבי המשפחה בן ה-78 שעומד בראש האגודה "ציונה", שמטרתה "להגן על העם היהודי ועל מדינת ישראל", סיפר כי התוקפים בעטו בראשו ובגרונו כמה פעמים. לצדו, הוחזקו גם אשתו, מרי, ובנו, דוד. האישה הצליחה לברוח ולהפעיל את האזעקה, והשודדים נמלטו מהמקום עם תכשיטים, עם כסף מזומן ועם כרטיסי אשראי.

חיילים עומדים ליד בית כנסת אחרי התקפה בסמוך לבית ספר יהודי במרסיי, צרפת, ב-14 בינואר 2016. רויטרס
עשרות אלפי יהודים עזבו את צרפת בשנים האחרונות. שוטרים ליד בית כנסת בפריז/רויטרס

מהמשטרה נמסר כי היא פתחה בחקירת האירוע, בחשד למעצר בלתי-חוקה, לגניבה, לסחיטה ולאלימות מתוך מניע דתי. שר הפנים של צרפת ג'ררד קולום הבטיח לנקוט מאמצים רבים כדי לעצור את התוקפים, שלדבריו "פעלו בפחדנות המכוונת ישירות לדתם של הקורבנות. נעשה הכול כדי לזהות ולעצור את אלו שאחראים לתקיפה הזו".

פרנסיס כליפאת, נשיא ארגון הקריף, המאגד את הארגונים היהודיים בצרפת, אמר כי "התקיפה המחרידה הזו היא הוכחה לכך שיהודים בצרפת נתונים תחת איומים, אפילו בתוך בתיהם שלהם".

אלפים מיהודי צרפת, הקהילה הגדולה ביותר בעולם מחוץ לארצות הברית ולישראל, עזבו את המדינה בשנים האחרונות, שבהן אירעו שורת מתקפות טרור. מאז 2006, עזבו את המדינה כ-40 אלף יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully