וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: "המשימה של נתניהו בארה"ב - לדרוש לבטל את הסכם הגרעין"

11.9.2017 / 23:33

שר התחבורה והמודיעין אמר כי על ראש הממשלה לדרוש מהנשיא טראמפ "להקפיא, לשנות או לבטל" את ההסכם שנחתם עם טהראן: "איראן היא קוריאה הצפונית החדשה". בנט: "אסור שהפעילות הקונבנציונלית של איראן תסיט את עינינו מהאיום הגרעיני"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

כנס הטרור במרכז הבינתחומי בהרצליה - כל הפרטים:

- השר כץ קרא לראש הממשלה לדרוש מהנשיא טראמפ "להקפיא, לשנות או לבטל את הסכם הגרעין"
- כץ: "צריך לחייב את איראן לחתום על הסכם חדש"
- השר בנט: "אסור שהפעילות הקונבנציונלית של איראן תסיט את עינינו מהאיום הגרעיני"
- ח"כ לבני: "ישראל צריכה ליזום - ביטחון לאומי מבוסס על צה"ל חזק ופיכחון מדיני"

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר היום (שני) כי המשימה הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו הקרוב בארצות הברית היא לדרוש מהנשיא דונלד טראמפ "להקפיא, לשנות או לבטל את הסכם הגרעין עם איראן, שבמתכונתו הנוכחית מגן עליה ומוביל לאיראן גרעינית בעתיד".

בנאום שנשא בכנס הטרור במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר כץ כי הלקח מהאירועים האחרונים בקוריאה הצפונית הוא ש"הידברות ופשרות עם דיקטטורות שחותרות ופועלות להשגת יכולת גרעינית, במקום פעולה נחרצת, מובילה בסוף לחציית הסף ולשינוי כללי המשחק". לדבריו, איראן היא קוריאה הצפונית החדשה. "יש לפעול מולה עכשיו כדי שלא נצטער מחר על מה שלא עשינו אתמול".

דבריו של כץ מגיעים על רקע דיון ער עם הממשל האמריקני על הסכם הגרעין עם איראן, כשברקע מחלוקת בין טראמפ, שמעוניין לבטל את ההסכם, לבין חלק מיועציו הסבורים שיש לדבוק במתווה הקיים, להגביר את עוצמת סנקציות ולפעול לגיבוש הסכם נלווה לזה שנחתם בין איראן למעצמות ביולי 2015. כץ אמר כי "צריך לחייב את איראן לחתום על הסכם חדש, שלא יאפשר לה להתקדם לנשק גרעיני לעולם, כפי שהבטיח הנשיא טרמפ, ושיכסה גם את נושא הטילים וגם את אירן כתומכת טרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"צריך לדרוש מהממשל לא לוותר על מעורבות בסוריה". כץ עם נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

על החשש בישראל מהתבססות צבאית של איראן בסוריה, אמר כץ: "ראש הממשלה צריך לדרוש מהממשל לא לוותר על מעורבות של ארה"ב לצד רוסיה בעיצוב עתידה של סוריה, למלא תפקיד אפקטיבי בכל הקשור לשמירה על האינטרסים של ישראל בהסדרים ובמציאות המתגבשת בזירה, ולא להותיר למעשה את המגרש לאיראן ולשלוחיה".

השר נפתלי בנט אמר כי המעורבות האיראנית בסוריה עשויה להתגלות כ"ווייטנאם האיראנית", והסביר כי "אסטרטגיית ההתבססות של איראן בסוריה יכולה להפוך בקלות להתבוססות". הוא הוסיף כי "אסור שהפעילות הקונבנציונלית של איראן תסיט את עינינו מהאיום הגרעיני".

נתניהו וטראמפ בהצהרות בבית רוה"מ הערב 22 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

על הזירה הבאה בלבנון, אמר בנט: "המערכה הבאה בלבנון תהיה שונה מכל מה שהכרנו. ירי טילים על ישראל יהיה הכרזת מלחמה מצד לבנון. ישראל צריכה לעבור ממדיניות של ניתוק מגע לחיכוך יזום – כשאתה מנתק מגע מהאויב אתה מאבד שליטה ומאפשר לו להתעצם".

השרה לשעבר ציפי לבני אמרה כי "ישראל מתמודדת בחזיתות של ביטחון מקומי, טרור בינלאומי ואנטישמיות. אני מאמינה בדרך של שילוב צבאי ומדיני – מלחמת חורמה בקיצוניים, שיתוף פעולה עם המתונים ויצירת בריתות אסטרטגיות. ישראל צריכה ליזום – ביטחון לאומי מבוסס על צה"ל חזק, גופי ביטחון מעולים ופיכחון מדיני".

האזינו: השר ישראל כץ לניסים משעל ב-103FM - "ארוץ לראשות הליכוד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully