וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית תופת וירי על אמבולנס: 18 שוטרים נהרגו במתקפת דאעש בסיני

11.9.2017 / 20:33

לוחמים של הארגון הציבו מארב לשיירה בצפון חצי האי, ופוצצו שלושה כלי רכב משוריינים. הם פתחו באש על צוותי הצלה שהגיעו למקום, בתום אחת המתקפות הקטלניות ביותר של דאעש באזור בתקופה האחרונה

צילום: בני בן סימון, ערוץ הכנסת, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 18 שוטרים נהרגו היום (שני) במתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון חצי האי סיני - כך מסרו גורמי ביטחון מצריים. המחבלים תקפו שיירה באזור מוכה האלימות, פוצצה מכונית תופת וניהלו חילופי אש עם הכוחות. במשרד הפנים אישרו כי היו הרוגים ופצועים בתקרית אך לא פירטו מעבר לכך.

לפי גורמים צבאיים ורפואיים, המחבלים הצליחו להשמיד שלושה כלי רכב משוריינים וכלי רכב לשיבוש אמצעי תקשורת במתקפה שאירעה בסמוך לאל-עריש. הגורמים אמרו כי החמושים ירו גם לעבר צוותי הצלה שהגיעו לזירה ופצעו ארבעה אנשים.

בין ההרוגים היו שני קצינים וקצין בדרגת תת-אלוף איבד את רגלו כתוצאה מהפיצוץ. זו הייתה אחת המתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון המצריים בתקופה האחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאות שוטרים וחיילים נהרגו בשנים האחרונות. פיצוץ במתקפה בסיני, יולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות חיילים ושוטרים נהרגו במתקפות של ארגונים אסלאמיים קיצוניים מאז ההפיכה נגד משטרו של מוחמד מורסי ב-2013. ביולי נהרגו לפחות 23 חיילים מצרים כששתי מכוניות תופת התפוצצו בשתי עמדות צבאיות בצפון חצי האי.

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, שתפס את השלטון, דיכא את תנועת "האחים המוסלמים" ועצר אלפי פעילים פוליטיים, אך לא הצליח למגר את פעילות ארגוני הטרור על אף שהכריז על מצב חירום מוקדם יותר השנה בשל שורת פיגועים בכנסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully