וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ערד על העימותים: "חסידי גור בריונים, נחצה קו אדום"

10.9.2017 / 8:57

לאחר שעשרות מתושבי העיר התעמתו אמש אחד נגד השני, טוען ראש העירייה כי לא ייתן למי שינסה לשנות את הסטטוס קוו בעיר לעשות זאת. "נוצרה כאן משוואה מסוכנת כשהבריון זוכה". המשטרה עצרה אתמול והבוקר שבעה חשודים

צלמים זמניים מורשים

המחאה בערד - כל הפרטים

- עשרות מפגינים מהמגזר החילוני ומחסידות גור התעמתו אתמול בעקבות שלט שנתלה על ידי חילונים ובו נכתב "ערד לא למכירה"
- המפגינים השליכו צמיגים בוערים לעבר המבנה
- שבעה חשודים נעצרו
- ראש העירייה: "היום זה שלט, מחר זה גן. איפה זה ייעצר?"

לאחר העימות ההמוני שהתפתח אתמול (שבת) בערד, כשעשרות מאנשי חסידות גור התעמתו עם חילונים בעיר באירוע שבו נשרפו צמיגים ונעצרו שבעה מהמפגינים, מכנה ראש העירייה, ניסן בן חמו, את ההפגנה "בריונות". "נחצה קו אדום של אלימות מצד חסידי גור. נוצרה פה משוואה מסוכנת, שבה הבריון הוא זה שזוכה. יגיע המון רועש יפעל באלימות והמשטרה תוותר לו", אמר.

"הם תולים שלטים נגדי ופועלים באופן כוחני, איפה זה ייעצר?היום זה שלט, מחר זה גן", הוסיף, בהתייחס לכך שהמפגינים מחו מול בית שבו נתלה שלט על ידי חילונים ובו נכתב "ערד לא למכירה". המחאה הגיעה לסיומה לפנות בוקר, כשהשלט הוסר על ידי בעל הדירה.

"אני חושב שהמשטרה הייתה לפנות את המפגנים באופן מידי, אבל הם נתנו לזה להתגבר במקום לסיים במהירות. התושבים ראו מפגן כוח של הציבור החילוני. מי שרוצה לגור בערד ולכבד אותנו, אין בעיה, אבל מי שבא ומנסה לשנות את הסטוטס קוו במרחב העירוני - אנחנו לא ניתן לו", אמר בן חמו.

מפגינים חרדים בערד, ספטמבר 2017. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
תחילת ההפגנות אתמול בערד/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

הוויכוח בין שני המגזרים ניצת בתחילת שנת הלימודים, כשראש העירייה ניסן בן חמו הפיץ ברכה לכלל בתי הספר בעיר, ובהם גם לתלמידי תלמוד התורה המזוהה עם חסידות גור. "תהא השנה החדשה שנה של סובלנות ושותפויות, ערבות הדדית וגאווה עירונית, חדשנות, יצירה והישגיים חינוכיים, שנת צמיחה מימוש והשראה", כתב. המכתב הגיע עם עציץ, אבל שלשום מנהל תלמוד התורה, הרב יצחק פלר, השיב: "תודה, אין צורך, לא שתילים ולא בעיטות, לא עציצים ולא השפלות, אלא גנים וכיתות צהרונים וארוחות, לא מדובשך ולא מעוקצך, שתהיה ערבות הדדית שיוויונית".

המתח בין עיריית ערד והעומד בראשה לחסידות גור, הפך לאחרונה למשבר אמון חריף בין כלל התושבים בעיר. אנשי חסידות גור טוענים כי ראש העיר מתנכל להם במכוון, ומנגד, אנשי ראש העיר טוענים כי מנהיגי החסידות פועלים כדי לפגוע בבן חמו באופן אישי ובעיר ערד בכלל. גם מלחמת השלטים בעיר ממשיכה, כשאנשי החסידות תולים שלטים נגד ראש העיר, ותושבי ערד מתכננים לתלות שלטים נגד אנשי חסידות גור.

ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד. פייסבוק, צילום מסך
זועם על חסידי גור. בן חמו/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully