וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ערד: עשרות חרדים שרפו צמיגים והתעמתו עם חילונים

10.9.2017 / 2:15

העימות בין הדתיים לחילונים בעיר החריף והגיע לשיאו עם עשרות חרדים שהפגינו במקום. ארבעה חרדים נעצרו. חסידי גור מכל הארץ עושים דרכם לערד, שמתמודדת בשבועות האחרונים עם ויכוח ציבורי מתמשך בין ראש העירייה לחסידים. החילונים מחו: "ערד לא למכירה"

צלמים זמניים מורשים

ההפגנות בערב - כל הפרטים

- ראש העירייה שלח מכתב לשנה החדשה לתלמוד תורה בעיר
- רב התלמוד תורה השיב במכתב זועם, שהצית מחדש את הוויכוח בין חרדים לחילונים בעיר
- עשרות חסידי גור התכנסו בעיר ושרפו צמיגים מול שלט מחאה של חילונים
- חסידי גור נקראו מכל הארץ להגיע למקום
- ארבעה חרדים נעצרו בעימותים

עשרות חרדים הפגינו אמש (שבת) בערד, לאחר שתושביה החילוניים של העיר תלו שלט ועליו "ערד לא למכירה", בהתייחס לתהליכי ההדתה, לדבריהם, בעיר. המפגינים הבעירו צמיגים ובמקום התפתחו עימותים בין מפגינים חרדים לחילונים. כוחות משטרה הגיעו למקום. חסידי גור, שמהווים את עיקר המפגינים, נקראו להגיע לעיר מכל הארץ.

ארבעה מפגינים חרדים נעצרו במהלך העימותים עם חילונים. הם הועברו לחקרה בתחנת המשטרה בעיר. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה רואה בחומרה רבה את השלכת הצמיגים הבוערים, מעבר ממחאה לגיטימית להפרה של החוק וסיכון חיי אדם".

במהלך הלילה הגיע לעיר גם שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), גם הוא חסיד גור, ושוחח עם סגן מפקד מרחב נגב במשטרה.

מפגינים חרדים בערד, ספטמבר 2017. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים במבט מלמעלה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר ליצמן וסגן מפקד מרחב נגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוויכוח בין שני המגזרים ניצת בתחילת שנת הלימודים, כשראש העירייה ניסן בן חמו הפיץ ברכה לכלל בתי הספר בעיר, ובהם גם לתלמידי תלמוד התורה המזוהה עם חסידות גור. "תהא השנה החדשה שנה של סובלנות ושותפויות, ערבות הדדית וגאווה עירונית, חדשנות, יצירה והישגיים חינוכיים, שנת צמיחה מימוש והשראה", כתב. המכתב הגיע עם עציץ, אבל שלשום מנהל תלמוד התורה, הרב יצחק פלר, השיב: "תודה, אין צורך, לא שתילים ולא בעיטות, לא עציצים ולא השפלות, אלא גנים וכיתות צהרונים וארוחות, לא מדובשך ולא מעוקצך, שתהיה ערבות הדדית שיוויונית".

המתח בין עיריית ערד והעומד בראשה לחסידות גור, הפך לאחרונה למשבר אמון חריף בין כלל התושבים בעיר. אנשי חסידות גור טוענים כי ראש העיר מתנכל להם במכוון, ומנגד, אנשי ראש העיר טוענים כי מנהיגי החסידות פועלים כדי לפגוע בבן חמו באופן אישי ובעיר ערד בכלל. גם מלחמת השלטים בעיר ממשיכה, כשאנשי החסידות תולים שלטים נגד ראש העיר, ותושבי ערד מתכננים לתלות שלטים נגד אנשי חסידות גור.

(עדכון ראשון: 00:00)

מפגינים חרדים בערד, ספטמבר 2017. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
השלט שמולו הפגינו החסידים/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully