וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בסוריה: רוסיה שומרת על שתיקה - ויש לה כמה סיבות טובות

8.9.2017 / 7:53

הזמן ומקום התקיפה בסוריה לא מקריים. בעומק שטח האויב, במפעל שמייצר נשק לא קונבנציונלי, יום לאחר ציון עשר שנים לתקיפת הכור המיוחסת לישראל – קיבלה דמשק מסר ברור. למרות קרבתו של בסיס רוסי לאזור שהותקף, בקרמלין לא ממהרים להגיב

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

לא מעט תהיות הושמעו ביממה האחרונה באשר לתגובת רוסיה על התקיפה המיוחסת לישראל, שבוצעה אתמול לפנות בוקר, 70 קילומטר בלבד מבסיס חמימים שבשליטתה. כנראה שיש לרוסים הפעם אינטרס לא מבוטל להעלים עין – כפי שכבר עשו בעבר.

כדי לשמר את שלטון הנשיא בשאר אסד ואת כוחו ביחס לאופוזיציה במדינתו, מוכנה רוסיה לעשות לא מעט ובכלל זה לפגוע בחפים מפשע ולהתעלם משימוש בנשק כימי כלפיהם. כמו כן, חשוב לה להפגין את עליונותה בזירה, ופעולה ישראלית לכאורה כל כך קרובה לבסיסיה – מערערת על כך. ואולם, הם גם מבינים ששימוש בנשק שובר שוויון, לא קונבנציונלי, עלול להביא לתוצאה הפוכה מזו שקיוו לה ולהתגוששות מתמשכת עם ישראל במקום יציבות.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
ראש אמ"ן אחרי התקיפה בסוריה: "אנו מטפלים באיומים בנחישות"
תקיפה רועשת בלב סוריה: המסר ששומר על הקווים האדומים של ישראל
ראש אמ"ן לשעבר ידלין: "התקיפה המדווחת בסוריה חריגה"

פיצוץ באזור בסיס אל-מייסף, במחוז חמאת שבסוריה, 7 בספטמבר 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
פעולה המערערת על עליונותה של רוסיה. התקיפה באזור חמאת, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

הסבר נוסף אפשרי להעדפה של רוסיה להתעלם מהתקיפה, היא פרסום דוח ועדת החקירה של האו"ם, ולפיו צבא אסד השתמש שבע פעמים לפחות בנשק כימי רק בין מרץ ליולי, חרף התחייבות המשטר למוסקבה בספטמבר 2013, להתפרק מהנשק הכימי שברשותה במסגרת הסכם נרחב מול ארצות הברית והקהילה הבינלאומית. כלומר, ייתכן שכשסוריה השתמשה בנשק כימי, היא רימתה גם את הרוסים, ולא רק את שאר העולם.

ההתקפה שסוריה מייחסת לישראל, אכן הייתה שונה מקודמותיה. ישראל אמנם תקפה עשרות מטרות בסוריה בשנים האחרונות - מפקד חיל האוויר היוצא אלוף אמיר אשל העריך בראיון ל"הארץ" כי מדובר במאה תקיפות – אך הפעם המטרה נחשבת איכותית יותר ובמידה מסוימת בעלת סיכון. ראשית, המיקום: אזור חאמה, מצפון לדמשק, עמוק עמוק בתוככי סוריה. שנית, התזמון: מלחמת האזרחים בסוריה שוככת ולא ניתן לנסות לייחס פיצוצים שכאלה במיקום שכזה לאופוזיציה. בנוסף, זהו יום לאחר ציון עשר שנים לתקיפת המתקן הגרעיני בדיר א-זור, גם היא מיוחסת לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. 13 באפריל 2017. רויטרס
רימה גם את הרוסים. אסד/רויטרס

זהו מתקן של SSRC, "המרכז לחקר מדעי סורי", שמהווה שם כיסוי למתקן לייצור אמצעי לחימה רגישים, כימיים ולא כימיים וכן טילים ורקטות. תקיפה של מתקן שכזה, במועד ובמקום שבו הוא ממוקם, מהווה מסר שמבהיר למה מתכוונת ישראל כשהיא אומרת לא, אם אכן היא זו שתקפה. לא להקמת מפעלים לייצור רקטות מדויקות, או מתקנים איראניים כמו שדה תעופה או נמל ימי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשור לתקיפה בדיר-אזור. הכור, לפני ואחרי התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully