וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש על ניסים מור: "דווקא בשל תפקידו - אין מנוס מלהחמיר עונשו"

6.9.2017 / 17:30

שופטי המחוזי בב"ש דנו בשני הערעורים שהגישו הסמפכ"ל לשעבר, על חומרת עונשו, ומח"ש, על קלות עונשו - 400 שעות לתועלת הציבור בגין עבירות מין. פרקליטו: "מח"ש מנסה להעביר מסר דרכו"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ניסים מור בבית המשפט, פברואר)

ניסים מור ערער על עונשו - כל הפרטים

- בית המשפט המחוזי בבאר שבע דן בערעור שמור הגיש על עונשו - 400 שעות לתועלת הציבור
- מח"ש ערערה על העונש וביקשה שעל מור יוטל מאסר, שירוצה בעבודות שירות ולא בשירות לתועלת הציבור.
- נציגת מח"ש בדיון: קיים מתח בין האיש והרצון להקל עמו לבין החובה לתת מענה להתנהלותו
- סנגורו של מור: מח"ש טועים, זה מסע רדיפה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דן היום (רביעי) בערעור שהגיש סמפכ"ל המשטרה לשעבר, ניסים מור, שהורשע בהטרדה מינית והפרת אמונים. מור ערער על הרשעתו ועונשו – 400 שעות שירות לתועלת הציבור – שניתן במסגרת הסדר טיעון.

גם המחלקה לחקירת שוטרים מצדה, ערערה על העונש וביקשה שעל מור יוטל מאסר שירוצה בעבודות שירות ולא בשירות לתועלת הציבור. המשמעות היא שמור יעבור דרך מערכת שירות בתי הסוהר ויידרש להתייצב בזמנים קשיחים שייקבעו לו כדי לבצע את עבודות השירות. השופטים יכריעו בעניין בדיון נפרד שיתקיים בהמשך.

לקריאה נוספת:
שירות לציבור ותשלום פיצויים לסגן המפכ"ל לשעבר שהטריד שוטרות
המפכ"ל לשעבר על ניצב בדימוס ניסים מור שהורשע בהטרדה: "דמות למופת"
סגן המפכ"ל לשעבר ניסים מור הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סגן מפכ"ל המשטרה לשעבר הודיע על לקיחת אחריות בפני קורבנותיו. בני בן סימון
ערער על עונשו. מור בבית המשפט בפברואר 2017/בני בן סימון

נציגת מח"ש עו"ד קרן אלטמן אמרה בדיון כי "בערעור קיים מתח בין האיש והרצון להקל עמו לבין החובה לתת מענה נורמטיבי להתנהלות של סמפכ"ל משטרת ישראל, השוטר מספר 2, שהטריד מינית והפר אמונים באופן סדרתי. הפתרון למתח הזה הינו בהשתת עונש מאסר. אך הדרך בה ירוצה עונש המאסר ומשך הריצוי יביאו בחשבון את האיש. המתח לא ייעלם אך תהיה תוצאה שניתן לחיות עמה".

עו"ד אלטמן הוסיפה בדיון: "דווקא בגלל שהאיש הוא סמל, אין מנוס מלחבר להתנהגות שלו את רכיב העונש ההולם. המעמד והבכירות שלו, שבגללם רצה בית המשפט להקל עמו, עומדים בשורש הנסיבות המחמירות של התנהגותו. אחרת זו השמטת הקרקע מבחינת האופן בו אנו מתייחסים להטרדות מיניות תוך ניצול מרות". נציגת מח"ש ציינה כי מור מקבל פנסיה חודשית נכבדת ברמה המקבילה לאלוף בצה"ל.

ניסים מור סגן המפכ"ל לשעבר המואשם בהטרדה מינית בדיון בטיעונים לעונשו בית המשפט המחוזי בבאר שבע, 26 בפברואר 2017. בני בן סימון
"מסע רדיפה". מור בבית המשפט/בני בן סימון

סנגורו של מור עו"ד מיכה גבאי אמר זמן לפני קצר לפני הדיון כי מח"ש טועה בהגשת הערעור. "הם לא מוכנים לקבל את העונש ומבקשים ענישה ממשית, זה מסע רדיפה", טען. "בנוסף למאסר יש להביא בחשבון מיהו האיש וכמה תרם לחברה. זה לא כמו אופק בוכריס שהתנצל ולא התכוון. מח"ש רוצה את הסמנטיקה שיש לה המון מסר, הם טועים. המשמעות עבורו שבמשך חצי שנה לא יוכל לעבוד וייחשב כאסיר. כיוון שמדובר בסמפכ"ל שעומד לדין לראשונה הם רוצים להעביר מסר".

גזר הדין שעליו ערער מור ניתן לפני כחמישה חודשים. הוא פוטר מתפקידו כסמפכ"ל המשטרה על ידי המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו כחודש לאחר שפורסמו החשדות נגדו, בחודש ינואר 2015. החקירה בעניינו החלה כששוטרת צעירה סיפרה כי הוטרדה על ידי הקצין הבכיר כשביקשה ממנו סיוע בנוגע לתפקידה, בשיא תקופת הטלטלה בצמרת המשטרה. לדבריה, הוא נישק אותה בניגוד לרצונה בעת המפגש ושלח לה מסרונים בעלי אופי מיני בוטה. את המסרונים המפלילים היא הציגה לחוקרי מח"ש. בהמשך, הגיעו למשרדי מח"ש כמה שוטרות נוספות, בהן שתי מתנדבות, שטענו כי גם הן הוטרדו מינית על ידי מור במשך השנים. מור קיבל אחריות על מעשיו והביע עליהם חרטה עוד בשלב החקירה, שנוהלה בידי צוות חשיפה של מח"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully