וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתקים על הוול: הושק דף פייסבוק רשמי לכותל המערבי

6.9.2017 / 18:14

הקרן למורשת הכותל המערבי השיקה את דף הפייסבוק בניסיון לחבר בין האתר הקדוש למבקרים מכל העולם, לאחר שרב הכותל הסיר את התנגדותו. הרב: "במשך שנים חשבתי שזה לא מתאים - אבל עכשיו אני מבין שזה מקרב"

צילום: פייסבוק, גוגל earth, עריכה: יוסי אלטר
תפילה בכותל ערב תשעה באב 31 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יותר מ-1,000 לייקים לדף הפייסבוק החדש בתוך יממה. הכותל המערבי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הקרן למורשת הכותל המערבי השיקה אתמול (שלישי) את דף הפייסבוק הרשמי של הקיר הכי פופולרי בעולם, שבו יעלו עדכונים, תמונות, קטעי וידאו ומידע על אירועים בכותל. זאת, לאחר שרב הכותל שמואל רבינוביץ הסיר את ההתנגדות שהחזיק בה בשנים האחרונות, מחשש שהדבר יפגע במעמד הקדוש של הכותל המערבי.

ביממה האחרונה יותר מאלף בני אדם סימנו "לייק" בעמוד, אך אחת הבעיות בגיוס לייקים ועוקבים נוספים היא קיומם של עמודים לא רשמיים אחרים שמופעלים על ידי אנשים פרטיים. "במשך שנים חשבתי שלא מתאים שלכותל המערבי יהיה פייסבוק", אמר הרב רבינוביץ. "כמות האנשים שמגיעה לבקר או להתפלל בכותל, יהודים ושאינם יהודים, היא אדירה. דף הפייסבוק יעזור לחבר את כולם לכותל שמאיר פנים לכולם".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: השר לשעבר זנדברג ומפקד השייטת לשעבר למעצר בית
חוקרי האו"ם אישרו: אסד אחראי למתקפת הסארין באידליב
לחזק את חשד השוחד נגד נתניהו: מאחורי חקירתו באזהרה של מילצ'ן

רחבת הכותל המערבי, ירושלים. פברואר 2016. AP
דף הפייסבוק יעזוור לחבר בין מגוון האנשים שמגיעים לכותל. הכותל המערבי/AP

הרב רבינוביץ' לא משתמש במכשיר סלולרי מתקדם ולא מפעיל חשבון באחת מהרשתות החברתיות. הוא גם "לא מבין בפייסבוק" אבל מקווה כי הדור שמסתכל על הכותל מרחוק אולי יתקרב אליו יותר באמצעותו. "ברור שזה פונה לציבור שהכותל הוא לא לחם חקו, ובאמצעות הפייסבוק הוא יוכל לראות את החלק הרוחני, הארכיאולוגי ולהתחבר למקום הקדוש ביותר".

הקרן למורשת הכותל מפעילה אתר אינטרנט דרכו ניתן לצפות בשידור חי לאורך כל היממה במתרחש בכותל ובסביבתו, ולשלוח פתקים שיוטמנו בקיר הקדוש. בקרן למורשת הכותל מקווים בעתיד "לשדרג את האפשרויות האלו" גם בעמוד הפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully