וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים כועסים וכאוס על המדרכה: יום בשבילי האופניים בת"א

6.9.2017 / 16:30

פקחי העירייה בעיר, המאופיינת בתשתית נרחבת לרוכבי האופניים, פתחו בשבוע האכיפה של התקנות החדשות. אף שהולכי הרגל מברכים - מי שמפדל לא מרוצה במיוחד. "השבילים לא ראויים, אני מעדיפה לקבל קנס ולא למות", אמרה אחת הרוכבות בשיחה עם פקח

צילום: מאצ'י הוף וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

עיריית תל אביב החלה לאכוף תקנות נגד רוכבי אופניים - כל הפרטים

- הפקחים יאכפו את החוק בנוגע לרכיבה באופניים רגילים, וכן באופניים ובקורקינט חשמליים
- הרוכבים שהפרו את התקנות קיבלו תחילה אזהרה בלבד
- הולכי הרגל מרוצים מהטיפול בסכנה הבטיחותית על המדרכות
- רוכבי האופניים חוששים מהמעבר לכביש: "זה מסוכן מאוד"

שלושה פקחים ושוטרת עומדים בצומת הרחובות ירמיהו ודיזינגוף בתל אביב, אורבים לכל רוכב או רוכבת אופניים חשמליים שרוכבים על המדרכה או חוצים את מעבר החצייה בנהיגה ולא בהובלת הכלי. לא כולם התעדכנו בכלי התקשורת על תקנות העירייה החדשות, ומכאן הגיעה החלטה לתת בשלב הראשון רק אזהרה כדי לחנך ולהסביר.

הולכי הרגל בירכו את הפקחים על אכיפת תקנות הרכיבה באופניים החשמליים שמסכנים את בטיחותם. מנגד, הרוכבים עצמם כעסו על התקנות החדשות בהעדר שבילי אופניים מוסדרים ו"דחיקתם" לכביש, שם יוכלו להיפגע מכלי רכב. האם זה יעזור? רק בשלב הבא של מתן קנסות נוכל להבין אם גם אופניים חשמליים יהוו עוד מקור הכנסה גדול לעירייה, כפי שהפכו דוחו"ת החנייה.

ירון כלימי, מנהל משמרת בעיריית תל אביב, הגיע אל השטח והסביר: "עכשיו אנחנו נותנים רק אזהרות ומסבירים לרוכבים מה אסור לעשות: לרכוב על המדרכה עם אופניים חשמליים, קורקינט חשמל, לחצות במעבר חצייה להולכי רגל רק בהובלה. בימים הקרובים יהיו רק אזהרות, אבל ברגע שנקבל הנחייה לתת קנסות תהיה לנו מערכת שנוכל לבדוק אם אותו רוכב קיבל אזהרות או דוחות בעבר. אני מזהה אותו לפי תעודה מזהה, ואם אין ברשותו תעודה מזהה מתלווה אליי שוטר שידאג לזיהוי הרוכב".

עוד בוואלה NEWS:
הפתרון המסתמן למשבר הכדורגל בשבת: היתר נקודתי, ללא פגיעה בסטטוס קוו
נעצר תושב תל אביב בחשד שאיים על ח"כ חזן בפייסבוק
עורך הדין שנחקר בפרשת הצוללות: "רק רציתי להראות שאני נקי"

פקחי עיריית תל אביב החלו לאכוף את החוק נגד רוכבי אופניים. מערכת וואלה! NEWS
רוכב אופניים חשמליים עם ילדיו בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS

הרוכבים, מתברר, עדיין לא מעכלים את ההנחיות החדשות של עיריית תל אביב. אחד מהרוכבים הוא גבר שמרכיב את בתו בכסא אחורי על אופניים חשמליים וחוצה את מעבר החצייה ברכיבה נעצר על ידי אחד הפקחים ומיד מתחיל לתקוף אותם: "על מה אתם עוצרים אותי? אני עם הילדה שלי אתם מפחידים אותה, איפה רוצים שאעבור בכביש? עברתי במדרכה". הפקח הסביר לו שעליו להוביל את האופניים במעבר חצייה ולא לרכב מבקש ממנו להזדהות. "אין עליי תעודת זהות", אמר הרוכב. הפקח קרא לשוטרת המלווה כדי לזהות אותו. "מה זה כל ההתאספות הזאת מסביבי? על מה אתה עוצר אותי?", שאל בזעם רוכב האופניים, "קח מרחק ממני". הרוכב הקים מהומה במקום והפקחים עם השוטרת לקחו אותו לצד.

רוכב על קורקינט שעבר במקום והסתכל על המתרחש תהה על המהומה במקום, "עושים טראומה לילד, מה הוא צריך לעבור את זה? הזמינו את כל תחנת לב תל אביב בשביל לעצור רוכב אחד כי חצה את הכביש. "הרוכב מקבל אזהרה והפקחים ממשיכים לרוכב הבא. לפתע מגיע רוכב אופנוע, שלום פדידה שמו, והפקחים עוצרים אותו. "הייתי בדרך להחנות בצמוד לבית קפה, אני מטעין את האופנוע, הוא חשמלי". הפקחים מסבירים שכרגע הם רק נותנים אזהרה ועליו להציג תעודה מזהה. פדידה עונה, "אני חושב שאתם צודקים ב-100%, צריך להוריד את האופניים החשמליים מהמדרכות, גם אני עשיתי טעות ולא אחזור על זה שנית. אני מודה לכם" הוא אומר.

תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016. ניב אהרונסון
אופניים חשמליים/ניב אהרונסון

התגובות למראה הפקחים היו חלוקות, מחד הולכי הרגל שעברו במקום שיבחו את הפקחים שעושים את עבודתם ומורידים את האופניים החשמליים מהמדרכה, כי לטענתם הם מסכנים את הולכי הרגל. מנגד, רוכבי אופניים חשמליים חוששים לחייהם מפגיעת כלי רכב.

לרוכבי אופניים רגילים מותר על פי ההנחיות החדשות לרכוב על המדרכה, אך גם להם אסור לחצות את מעבר החצייה ברכיבה. איריס, תושבת תל אביב עוברת באופניים רגילים את מעבר החצייה, הפקחים מבקשים ממנה לעצור והיא מתרעמת על כך שהחוק לא הגיוני, כי אין שבילים ראויים לרכב במקום על המדרכה. "למה אתם עוצרים אותי? בלונדון נתנו לי דוח אבל יש שבילים ומכבדים רוכבי אופניים, פה אין. אם אני לוקחת את הילדים שלי באופניים אני צריכה לרכוב על הכביש?", שאלה איריס. הפקח ענה כי התשובה חיובית. "אז אני מעדיפה לקבל קנס ולא למות", היא משיבה לו. לשאלת וואלה! NEWS מה דעתה על ההנחיות החדשות היא אומרת: "אנשים תלו שלטים שבהם נכתב 'נקבל קנסות ולא נמות'. מספיק שכלי רכב אחד ידחוף אותי ויסכן את החיים שלי, אז עדיף לשלם קנסות, כן נתחיל לשלם קנסות".

דן, תושב תל אביב בן 20, הוא עולה חדש מצרפת, ולא הספיק להתעדכן בתקנות החדשות. הוא הופתע למראה הפקחים שעוצרים אותו, למרבה מזלו הוא הבין שרק מדובר באזהרה, "אני חושב שצריכים להתיר לרכוב על המדרכות כי זה מסוכן לרכוב על הכביש לא תמיד יש שבילי אופניים, עכשיו רכבתי על המדרכה, לא ידעתי על התקנות החדשות. אחרי שקיבלתי אזהרה אני אשים לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully