וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות עזים ומבנים הרוסים: ההוריקן "אירמה" מכה בקריביים

הסופה, שמתקדמת במהירות של 295 קמ"ש ואחת החזקות בהיסטוריה, גרמה לנזקים רבים באיים באזור, בדרכה לפורטו ריקו וייתכן שגם לפלורידה. "אנחנו מפחדים, הרוחות חזקות מאוד", אמר כתב באחד האיים, שנותרו ללא חשמל. ישראלית במיאמי: "אנשים משתגעים"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הוריקן "אירמה", אחת הסופות החזקות ביותר באוקיינוס האטלנטי זה עשור, הכתה היום (רביעי) באיים בצפון הקריביים, כשהיא מביאה עמה רוחות עזות, גלי ענק וגשמי זלעפות. הסופה גרמה לשיטפונות עזים ולנזקים רבים למבנים בכמה איים באזור. לפי שר הפנים של צרפת, ג'ראר קולום, ארבעת המבנים "היציבים ביותר" באי סן מרטין נחרבו. טרם ידוע אם היו נפגעים.

בסוף השבוע, הסופה עשויה לפגוע גם בפלורידה ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כבר הכריז על מצב חירום במדינה שבחוף המזרחי, וכן בפורטו ריקו ובאיי הבתולה האמריקניים.
"אירמה" צפויה להיות הסופה העזה השנייה שפוגעת בשטחה היבשתי של ארצות הברית בתוך שבועות ספורים, לאחר הסופה ההרסנית "הארווי".

עם זאת, מסלולה המדויק עוד לא ברור. לפי מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית במיאמי, עין הסערה שבקטגוריה 5 – הגבוהה ביותר – חלפה הבוקר על פני האי ברבודה שממזרח לפורטו ריקו במהירות של 295 קמ"ש והמשיכה בדרכה כשהיא מכה באיים בדרך.

לקריאה נוספת בנושא
"סופה מסוכנת ביותר": "אירמה" מתחזקת - ובארה"ב מתכוננים

עין סופת הוריקן "אירמה", בדרכה לאיים הקריביים, 6 בספטמבר 2017. רויטרס
עין הסערה של הוריקן "אירמה"/רויטרס

"אנחנו מתכופפים, הרוחות חזקות מאוד", סיפר גרפילד בורפורד, מנהל תחנת ABS באי אנטיגואה, מדרום לברבודה. "עד עכשיו, כמה גגות עפו". רוב תושבי האיים אנטיגואה וברבודה נותרו ללא חשמל, וכאלף איש העבירו את הלילה במקלטים באנטיגואה. "זה מאוד מפחיד, רוב האיים נמצאים באפלה, זה מאוד מאוד מפחיד", אמר בורפורד.

מושל פורטו ריקו, ריקרדו רוסלו, שהכריז על מצב חירום, קרא ל-3.4 מיליון התושבים להתכונן לסופה ההרסנית. "אין שום סימן חיובי שהמצב הולך לכיוון אחר. אנו מצפים שהיא תכה בעוצמה, ואנחנו חייבים להיות מוכנים", אמר במסיבת עיתונאים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שידור המסלול הצפוי של הוריקן אירמה במרכז של וועדת מבצעי החירום ברפובליקה הדומיניקנית , 6 בספטמבר 2017. רויטרס
חייל עוקב אחרי התקדמות הסופה במרכז המבצעים ברפובליקה הדומיניקנית/רויטרס

חמדת בר, ישראלית המתגוררת במיאמי, סיפרה לאולפן וואלה! NEWS: "אין פה בכלל דלק, אנשים משתגעים. הם נוסעים בטירוף , מחכים חצי שעה בתור כדי להכנס לתחנה עצמה ואז רשום: 'סולד אאוט'. בסופרים הכל כבר נעלם, אין בכלל מים על המדפים, בקושי יש אוכל. אפילו בירות לקחו, לוקחים כל שתייה שאפשר. אומרים שמשאית תגיע לפנות בוקר, אבל אני לא הולכת לחכות כאן.

"אנשים מזמינים באמזון, נראה אם זה יגיע עד אז או לא. אנחנו חייבים להיערך ולהיות מוכנים לכל מצב. אין גנים, אין בתי ספר, נקווה שיהיה טוב ויהיה בסדר. מתחילים להרגיש את הרוח מגיעה, מקווים שזה לא יגיע לאזור שלנו פה ומתפללים לטוב. בכל מקום שזה כן יפול. שזה יהיה הכי קל".

(עדכון ראשון: 10:33)

מדפים ריקים בחנויות במיאמי לקראת הסופה "אירמה". רויטרס, רויטרס
מדפים ריקים במיאמי/רויטרס, רויטרס
סירות נגררות מהמזח בפורטו ריקו. רויטרס, רויטרס
סירות נגררות מהמזח בפורטו ריקו/רויטרס, רויטרס
הכנות להוריקן "אירמה" בפורטו ריקו. רויטרס, רויטרס
הכנות להוריקן בסן חואן, פורטו ריקו/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully