וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שי ברוש הוא מפקד השייטת לשעבר שחשוד בפרשת הצוללות

5.9.2017 / 9:24

תא"ל במיל' ברוש, שהיה גם ראש מספן מודיעין בחיל הים, נעצר כחלק מגל המעצרים שהתאפשר עם עדותו של עד המדינה גנור, שאותו הכיר במהלך שירותם הצבאי. הוא חשוד בלקיחת שוחד ובמרמה והפרת אמונים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

תת-אלוף (במיל') שי ברוש, לשעבר ראש מספן מודיעין בחיל הים ומפקד שייטת 13, חשוד במעורבות בפרשת הצוללות - כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. ברוש נעצר ביום ראשון, כחלק מגל המעצרים האחרון בתיק 3000, בהם של השר לשעבר מודי זנדברג, והוא חשוד בלקיחת שוחד ובמרמרה והפרת אמונים.

ברוש, בן 65, פיקד על השייטת בין 1987 ל-1991 ובהמשך מונה לראש מספן המודיעין, ועזב את ההפקיד אחרי אסון השייטת בלבנון ב-1997.

גל המעצרים האחרון התאפשר לאחר חקירתו של עד המדינה מיקי גנור, שתיווך בעסקת הצוללות מתאם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ". בין גנור, קצין בחיל הים, לבין ברוש הייתה הכרות במהלך השירות הצבאי.

לקריאה נוספת על פרשת הצוללות
האיש שנתניהו הציע לו כמעט כל תפקיד – והסתבך בפרשת הצוללות
מקורביו של שטייניץ על מעצר מקורביו: "ימסור עדות אם יידרש"

שי ברוש מפקד שייטת 13 וראש מספן מודיעין לשעבר. תומר אפלבאום, "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
פרשת הצוללות מסתעפת. שי ברוש/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום, "הארץ"

במהלך הדיון אמר עו"ד איתי בן נון, נציג הסנגוריה הציבורית המייצג את ברוש, כי גנור 'מפליל' את חבריו כדי להצדיק את הסדר הטיעון שנחתם עמו. לדבריו, ברוש הכיר את גנור מחיל הים, והם הקימו עסק שלא הצליח. השניים הגיעו להסדר לפיו גנור יפצה על ההוצאות, ועורך הדין שמרון ערך את ההסכם ביניהם.

בנוסף, עו"ד בן נון אמר בדיון כי גנור "יצא מגדרו" כדי להצדיק את הסכם שנחתם עמו, כדי שלא ייטען שלא עמד בחלקו בהתחייבות מול הפרקליטות. לדבריו של בן נון, הסיבה שברוש לא רצה ייצוג משפטי היא כי "אין לו מה להסתיר", וכי היה מוכן להגיע למשטרה ולספר את כל הידוע לו. בן נון אף ספר שפגש את ברוש כבר בלהב 443 במהלך החקירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
עדותו צפויה להוביל לעוד מעצרים. עד המדינה גנור/אבי כהן

גם שר המדע לשעבר זנדברג נעצר אתמול בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב של חשבונית, ומעצרו הוארך עד מחר בהסכמת עורכי דינו.

בנוסף אליו, נעצרו בימים האחרונים שניים מיועציו של השר יובל שטייניץ - רמי טייב וצחי ליבר. מעצרו של טייב, יועצו הפוליטי של השר, הוארך אתמול אף הוא ביומיים בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, תיווך לשוחד, בקשירת קשר ובהלבנות הון.

עצור בולט נוסף הוא דוד שרן, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החשוד בקבלת שוחד. עצור נוסף, ששמו עדיין אסור בפרסום, הוא בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully