וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: עדות מני נפתלי בפרשת המעונות - כמו של עד מדינה

במכתב לעורך דינו של אב הבית לשעבר, הובהר כי בעת מתן עדותו סוכם עמו על חסינות מפני הפללה עצמית. עוד צוין כי החסינות ניתנה בתיאום פרקליט המדינה והיועמ"ש: "עדותו תיחשב ככזו של מי שמתקיימת בו הגדרת עד מדינה"

צילום: יותם רונן, עריכה: אריאל תמרין

הפרקליטות הבהירה אמש (ראשון) כי עדותו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, במסגרת חקירת פרשת המעונות נחשבת כעדות שנמסרה מעד מדינה. במכתב שהעבירה הפרקליטות לעורך דינו של נפתלי, צוין כי נפתלי הגיע למשטרה בתחילת 2015 והתנה את מסירת עדותו בכך שתוענק לו חסינות מפני הפללה עצמית. עוד פורט במכתב כי פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין נענו לבקשת נפתלי - ועל כן הוענקה לו חסינות.

במכתב שהועבר לסנגור עו"ד לוליק אסל נכתב כי נפתלי אמר לחוקרי המשטרה כי היה מעורב בפרשות שעליהן רצה למסור מידע. עוד צוין כי נפתלי "הודיע לחוקרים כי הוא אינו מוכן למסור הודעה מבלי שניתנת לו חסינות מפני הפללה עצמית".

עוד בנושא:
שרה נתניהו עברה פוליגרף מטעמה על פרשת המעונות: "דוברת אמת"
מסתמן: מנדלבליט יודיע על הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו
נתניהו תקף את מני נפתלי במפגן תמיכה: "סולק כי הכה חבר לעבודה"

מני נפתלי בדיון הוכחות בתיק נגד משרד ראש הממשלה, בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הסכים למסור עדות רק בתמורה לאי-הפללה. נפתלי/נועם מושקוביץ

בסיום המכתב, לאחר פירוט השתלשלות בקשתו של נפתלי, שקילתה במשטרה וקבלתה בהתאם לדעתם של ניצן ווינשטיין, הובהר כי אם יוגש כתב אישום במסגרת הפרשה ובמסגרתו יוזמן אב הבית לשעבר להעיד, "הרי שתהיה לו חסינות מפני הפללה עצמית גם בגין עדותו בנוגע לפרשה זו". "במסגרת בחינת חומר החקירה בפרקליטות, נבחנות הודעותיו של מרשך מתוך נקודת מוצא כי ככל שיידרש להעיד בבית משפט, הרי שעדותו תיחשב עדות של מי שמתקיימת בו הגדרת עד מדינה", נכתב.

בחודש שעבר פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו במסגרת פרשת המעונות. ההודעה על הגשת כתב האישום נגד רעיית ראש הממשלה צפויה להתרחש לאחר יותר משנה מאז שהעבירה המשטרה המלצה לעשות זאת. ואולם, בפרקליטות ביקשו השלמות חקירה נוספות והתיק הועבר בחזרה אל פרקליטות מחוז ירושלים לצורך כך.

עוד באותו נושא

מני נפתלי לאחר הפסיקה לפיצויים: "ראש הממשלה מנע ממני להתפרנס"

לכתבה המלאה
שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
בין העבירות שנקשרו בשמה: העסקת מטפלת וניפוח הוצאות ארוחות. נתניהו/נועם מושקוביץ

בין העבירות שנקשרו בשמה של נתניהו הייתה העסקת המטפלת - העוסקת בחשד שמטפלת סיעודית שטיפלה באביה של רעיית ראש הממשלה קיבלה תשלום מכספי המדינה ולא מכספם של הזוג כפי שנדרש בחוק. עבירה נוספת – ניפוח הוצאות הארוחות בבית ראש הממשלה – שבה חשודה נתניהו כי דיווחה על מימון ארוחות לכמה אנשים בסכומים גבוהים ממה שהוצא בפועל. עניין אחר שיוחס לנתניהו הוא העסקת חשמלאי באופן פרטי למרות שלא זכה במכרז, והעברת ההוצאות לקופת המדינה.

בית הדין לעבודה בירושלים קיבל בשנה שעברה את תביעתו של נפתלי נגד מקום עבודתו הקודם, מעון ראש הממשלה. בית הדין פסק בין היתר כי הוא זכאי לפיצויים בגין כמה מטענותיו, על סך 170 אלף שקלים. כמו כן, נקבע כי הוא היה "חשוף לתנאי העסקה פוגעניים", וכי טענותיה של נתניהו כי נהג ביחס גרוע לעובדים לא זכו בביסוס ראייתי.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully