וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיד אל אדחא – גלריית היום

עשרות מוסלמים ניצלו את השמש הקייצית ויצאו לבלות בחופשת החג בחופי הרצליה. בזמן שמרבית החוגגים הצטופפו תחת השמשיות, אחרים קפצו למים כדי להצטנן מהחום והלחות של מישור החוף. צפו בגלרייה

בימים האחרונים מציינים מוסלמים ודרוזים ברחבי העולם את "עיד אל-אדחא" – חג הקורבן. החג, המציין את המועד לקיום מצוות העלייה לרגל למכה שבערב הסעודית, החל השנה ביום שישי וצפוי להסתיים היום (שני). העלייה לרגל כשלעצמה נמשכת כשבוע, והחג מציין את אחד השיאים הנהוגים במהלכה. אלו שחוגגים בביתם, מקיימים טקס דומה לזה המתקיים במכה, שעיקרו שחיטת טלה כקרובן והכנת בשרו לסעודה חגיגית – או כתרומה לעניין.

בני העדה הדרוזית מקיימים אף הם את חג הקורבן בתאריך זהה, אולם מנהיגיהם שונים. עבור הדרוזים – חג הקורבן הוא החשוב ביותר בלוח החגים.

המאמינים המוסלמים מקשרים את החג לסיפור "עקדת ישמעאל" המוזכר בקוראן, המקביל לסיפור "עקדת יצחק" המופיע במקרא. על פי הקוראן, הנביא אברהם, המאמין באלוהים, חלם חלום בו הוא שוחט את בנו ישמעאל, ומעלה אותו כקורבן לאלוהים. הוא סיפר לבנו על החלום, והבן השיב לאביו שעליו לראות בחלומו ציווי אלוהי, ולהקריב אותו לעולה. הנביא אברהם מיהר להגשים את החלום שחלם, הלך להר ערפאת וביקש לשחוט את בנו כדי להוכיח את חוזק אמונתו. אלוהים ראה זאת ושלח לו כבש, אותו שחט במקום את בנו.

בשל מאפייני לוחות השנה המוסלמי והיהודי, מדי כ-33 שנים, ולמשך 3-2 שנים בכל פעם, חל יומו הראשון של חג הקורבן במקביל ליום הכיפורים היהודי.

עוד גלריות בוואלה! NEWS:
שריפת יער ענקית משתוללת בקליפורניה
מבנגלדש ועד רומניה: חגיגות חג הקורבן ברחבי העולם
שלום כיתה י"א

עקבו אחרינו גם באינסטגרם לתמונות נוספות

ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully