וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה ביחסי ארה"ב ורוסיה והשיקום הארוך מהארווי | כותרות השבת

הרוסים שרפו מסמכים בנציגויות שאותן הורה ממשל טראמפ לסגור, ארה"ב וקוריאה הדרומית בעסקת נשק חדשה, מושל טקסס מזהיר מנזקי הסופה, צעיר טבע למוות בחוף הבונים וההישג הגדול של המתעמלת לינוי אשרם

החרפה ביחסים בין ארה"ב לרוסיה

משרד החוץ של רוסיה זימן היום (שבת) דיפלומט אמריקני בכיר והעביר לו מכתב מחאה בשל החיפושים המתוכננים עם סגירת נספחות המסחר הרוסית בוושינגטון. זאת כחלק מתגובת הממשל האמריקני לצמצום הסגל הדיפלומטי במוסקבה, החלטה שקיבל הקרמלין בעקבות הסנקציות החדשות שהעביר הקונגרס האמריקני ושאותן אישר הנשיא דונלד טראמפ.

לפי המגזין Foreign Policy, אתמול בערה אש בחצר המתחם הדיפלומטי בוושינגטון כשאנשי צוות נראו משליכים מסמכים אליה, בדומה למה שאירע בקונסוליה בסן פרנסיסקו – נציגות נוספת שתיסגר היום כחלק מצעדי הענישה האחרונים של הממשל. מוקדם יותר באותו יום, פועל הסיר מצלמות אבטחה מחומה שמקיפה את מבנה הנציגות בוושינגטון.

עסקת נשק בין ארה"ב לקוריאה הדרומית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין סיכמו על שינוי בהסכם בין המדינות, שיאפשר לסיאול להרחיב את יכולת הטילים הבלסיטיים שלה – כך מסרה היום ממשלת קוריאה הדרומית. בנוסף, טראמפ נתן את אישורו לביצוע עסקת נשק עם קוריאה הדרומית בסך מיליארדי דולרים.

קוריאה הדרומית מבקשת להגדיל את מספר הטילים שברשותה על רקע ניסויי הטילים שערכה לאחרונה קוריאה הצפונית, המאיימת על יציבות האזור כולו, וזאת בניגוד להתראות מועצת הביטחון של האו"ם ומדינות האזור. "שני המנהיגים הסכימו על שינוי ההסכם באופן שייאפשר לקוריאה הדרומית להגן על עצמה נוכח האיומים מצפון", נכתב בהודעת ממשלת קוריאה הדרומית.

ראשי המחנה הציוני תוקפים את הממשלה

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, מתח היום ביקורת על התנהלות הממשלה ואמר כי "יש לנו ממשלה שמייצרת תמונות יחסי ציבור ולא מעשים. מצטלמים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ללא תוצאות, מצטלמים בדרום תל אביב בלי לפתור את הבעיה ובקרוב נראה צילומים מהאו"ם ושוב בלי תוצאות". גבאי אמר באירוע שבתרבות בתל אביב כי "אנחנו ממשיכים להכין תכניות מעשיות לפתרונות מעשיים לבעיות היסוד של המדינה. נתמקד בענייניות וממלכתיות ובגישה מאחדת לעם ישראל".

גם חברו למפלגה, יו"ר ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ביקר את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי"יש שיח חמור מאד של שנאה, שמלובה על ידי ראש הממשלה. פעם זה 'פרס יחלק את ירושלים', פעם זה 'השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים', ופעם זה 'בוז'י וציפי יביאו את דאעש'".

צעיר בן 19 טבע למוות בחוף הבונים

צעיר בן 19 טבע למוות היום בחוף הבונים שמדרום לחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום וביצעו בו פעולות החייאה. צוות מד"א פינה את הצעיר להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם שבחיפה, שם נקבע מותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השיקום מהארווי יימשך שנים

מושל טקסס גרג אבוט אמר אתמול כי התאוששות המדינה מהוריקן "הארווי" תהיה "פרויקט של כמה שנים". לדבריו, "מדובר יהיה בתהליך מסיבי של ניקיון ושיקום". לפי הרשויות במדינה, ייתכן שיידרשו יותר מ-125 מיליארד דולרים לשיקום ההריסות הקשות בסופה, שבמהלכה ואחריה נהרגו יותר מ-40 בני אדם.

מאמצי השיקום ביוסטון שבטקסס החלו, זאת בעוד המים מההצפות העזות עדיין נמצאים בחלקים ניכרים מהמדינה. לדברי אבוט, כוחות חילוץ והצלה ממשיכים בעבודתם בעיר הסמוכה בומונט. גורמים רשמיים בעיר הסמוכה לגבול עם לואיזיאנה, שבה כ-120 אלף תושבים, אמרו כי ההצפות בעקבות "הארווי" פגעו גם באספקת מי השתייה.

צעיר נהרג בתאונת אופנוע באזור אלפי מנשה

צעיר בן 23 נהרג הלילה בהתהפכות אופנועו בין אלפי מנשה למחסום אליהו בכביש 55. צוותי מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בזירה ופינו אותו במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו הבוקר. נסיבות התאונה נבדקות.

ארד למתעלמת הקרקע לינוי אשרם

מתעמלת הקרקע הישראלית לינוי אשרם זכתה אתמול באליפות העולם 2017 שמתקיימת בפזארו, איטליה, במדליית ארד בתחרות הקרב רב והמשיכה את הנסיקה שלה בשמי התעמלות הקרקע העולמית.

מוקדם יותר השבוע אשרם כבר זכתה במדליית ארד בתרגיל הסרט, אבל כאן מדובר בהישג גדול בהרבה - תחרות קרב רב שנחשבת לדובדבן שבקצפת בענפי ההתעמלות. זהו מיקום השיא של מתעמלת ישראלית, כשההישג הבולט הקודם בתחרות קרב רב הייתה של נטע ריבקין: מקום שביעי באליפות העולם ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully