וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מחתה על סגירת הקונסוליה בסן פרנסיסקו: "נגיב בחומרה"

1.9.2017 / 22:45

משרד החוץ במוסקבה כינה את ההוראה לסגירת הנציגויות בארה"ב "איום ישיר", ומסר כי השירות החשאי האמריקני יערוך חיפוש במתחם הקונסוליה. לברוב טען כי הצעדים יזכו בתגובה חריפה ממוסקבה, ומהקרמלין נמסר כי הם "דוחפים את היחסים בין המדינות למבוי סתום"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(דוברת הבית הלבן על הסנקציות הנוספות נגד רוסיה, החודש)

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב תקף היום (שישי) את דרישתה של ארצות הברית אמש לסגור את הנציגויות הדיפלומטיות של ארצו בערים סן פרנסיסקו, וושינגטון הבירה וניו יורק, ואמר כי מוסקבה "תגיב להם בחומרה". בדברים שנשא בפני סטודנטים במוסקבה הוסיף לברוב כי ההחלטה נועדה לפגוע ברוסיה ומחה על כך שוושינגטון הקציבה 48 שעות בלבד להשלמת ההיערכות לסגירת הנציגויות.

אתמול, עם ההודעה על הדרישה לסגור את הנציגויות של רוסיה אמרה דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוורט כי הנחייתה של מוסקבה על צמצום הסגל הדיפלומטי האמריקני ברוסיה הייתה "פעולה לא מוצדקת והרסנית למערכת היחסים בין המדינות".

לברוב רמז בדבריו כי מוסקבה עשויה להורות בתגובה על צמצום נוסף של אנשי הסגל הדיפלומטי של ארצות הברית המוצבים ברוסיה - מהלך שסגירת הנציגויות נעשתה למעשה בתגובה אליו. "נגיב לכך לאחר שנסיים לנתח את המצב", אמר לברוב. "אני רוצה לציין שלא אנחנו התחלנו את כל עניין ה'עין תחת עין' בין שתי המדינות. זה החל עוד בימי ממשל אובמה שביקש לחתור תחת היחסים בין ארצות הברית ורוסיה ולא אפשר לנשיא טראמפ לקדם צעדים לשיפורם או להגשים את התחייבויותיו בטרם הבחירות".

עוד בוואלה! NEWS:
בשל סיוע לצפון קוריאה: ארה"ב הטילה סנקציות על חברות מסין ומרוסיה
טראמפ הודה לפוטין על גירוש דיפלומטים ממוסקבה: חסך לנו בהוצאות שכר
רוסיה בתגובה לסנקציות שאישר טראמפ: "הכרזה על מלחמת סחר כוללת"

סרגיי לברוב ודונלד טראמפ בפגישתם בוושינגטון 10 במאי 2017. AP
טראמפ ולברוב, בפגישתם בוושינגטון בחודש מאי/AP

בהודעת הקרמלין שפורסמה לאחר דבריו של לברוב נמסר כי ההחלטה על סגירת הנציגויות "דוחפת את היחסים בין המדינות למבוי סתום ועומדת בסתירה להכזרות שנמסרו מדרגים בכירים". בתדרוך לעיתונאים שערך היועץ למדיניות החוץ בקרמלין יורי אושקוב הוא הוסיף כי "שמענו את המילים שנאמרו אך אין נכונות לשיתוף פעולה. הצעד הנוכחי מחריף את המתיחות, אנחנו מצרים על כך ונשקול את תגובתנו". משרד החוץ במוסקבה פרסם בהמשך הערב הודעת גינוי לדרישת ארצות הברית ומסר כי המהלך הוא "איום ישיר" על הנציגים הדיפלומטים של רוסיה במדינה. בהודעת המשרד הוסיפו כי השירות החשאי האמריקני יערוך חיפושים במבנה הקונסוליה.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully