וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעיריית ת"א הסירה האבטחה מהגנים - פעוט ברח מהשער לאתר בנייה

1.9.2017 / 16:00

הפעוט, בן שלוש, שהובא ליום הראשון בגן הילדים, עזב את אשכול הגנים והצליח להתרחק עד לאתר בנייה סמוך. הורים שהבחינו בו השיבו אותו לגן. פעוט נוסף באשכול אחר הצליח להגיע עד לביתו - ואותר במעבר חציה בידי זרים. "זה בדיוק מה שחששנו ממנו"

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"מאבטח היה מונע את זה"./ראובן קסטרו

עיריית תל אביב-יפו הסירה את האבטחה באשכולות הגנים – וביום הראשון ללימודים ברח פעוט משערי הגן. האירוע התרחש באחד מאשכולות הגנים ברחוב לסין סמוך לשעה 10:30, אז יצא הפעוט, בן שלוש, שהיה זה יומו הראשון בגן, לאחר שאחד ההורים לא סגר את השער.

הפעוט שיצא מהגן הצליח לעבור מרחק של כמאה מטרים עד לאתר בנייה מבלי שמאבטח יעצור אותו. הורים שהיו במקום החזירו אותו אל הגן, והביעו זעם על החלטת העירייה. אירוע נוסף התרחש באסכול גנים נוסף בעיר, במסגרתו יצא פעוט והצליח להגיע עד ביתו - ואותר בידי שני זרים במעבר חצייה מחוץ לגן.

"זה בדיוק מה שמאבטח היה מונע", אמרו ההורים, שטענו כי אירוע מסוג זה היה בדיוק מה שחששו שיקרה עם הסרת האבטחה.

עוד בוואלה! NEWS:
שגריר רוסיה לוואלה! NEWS: נתניהו לא היה היסטרי מול פוטין – זה שקר
ללא הפרעה רוסית: כך סוללת איראן את הקמתה של אימפריה פרסית
צרפת: חיפושים אחר ילדה בת תשע שנעלמה בחתונה; אורח בן 34 נעצר

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
ההורים מוחים נגד ההחלטה להסיר את האבטחה/ראובן קסטרו

הורה לאחד מהפעוטות בגן הביע זעם על החלטת העירייה להסיר את האבטחה הקבועה. "זו החלטה תמוהה ביותר", טען. "תמיד היו שומרים באשכולות הגנים. אין תחליף לשומר שנוכח בגן בכל שעות הפעילות ולצערנו זה הוכח היום".

אשכולות הגנים פתחו את היום הראשון ללימודים בשביתה בעקבות החלטת העירייה להסיר את האבטחה הצמודה בשל היעדר תקציב. במסגרת השביתה, הלימודים בגני הילדים החלו בשעה 10:00 בבוקר במקום בשעה 08:00. טל צפירה, יו"ר ועד הגנים בעיר טען כי ימשיכו להיאבק בעירייה עד שהחלטה להסרת האבטחה תשונה. "המקרה לא היה מתרחש אם מאבטח היה עומד בכניסה כמו שהיה בעבר", אמר. "זה התפקיד שלהם למנוע בריחה של הילדים".

עוד באותו נושא

נגמר החופש: 2,272,000 תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים

לכתבה המלאה
גני ילדים לא ממוגנים ביד מרדכי, עוטף עזה. דצמבר 2016. שי מכלוף
שני אירועים בבוקר אחד. גן ילדים/שי מכלוף

לדבריו, במקום אחר בעיר עלה חשד להימצאות חפץ חשד לאחר שמאבטח הבחין בכך, מה שהוכיח את הצורך באבטחה הצמודה. "אלו בדיוק הסיבות שלשמן שבתנו", הסביר צפירה. "המטרה היא שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם. המאבק רק מתחיל ולא נפסיק עד שהמאבטחים הקבועים יחזרו לאשכולות ולמתחמים, יוצבו מצלמות אבטחה ויתוגברו הסיורים סמוך לגנים".

אחז אגם, יו"ר ועד הגנים בתל אביב, מסר: "המשטרה חייבת לשנות את תפיסת האבטחה בגנים ולהבין שגם מקרים שכאלו הן חלק מהאבטחה השוטפת".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "בבוקר היום הראשון ללימודים הגיעו ילדי הגנים מלווים בהוריהם ששהו עמם. בזמן שההורים נפרדו, יצא ילד חדש שעדיין לא מוכר לצוות באשכול, בעקבות זוג הורים אחרים, והלך אחריהם החוצה. כשיצאו משער הגן הבחינו שילד הולך אחריהם וקראו למנהלת שבאה לקחת אותו. המקרה יתוחקר ויחודדו הנהלים לצוותי הגנים. בכלל מוסדות החינוך בישראל האחריות הכוללת לאבטחה הינה של משטרת ישראל על פי החלטת ממשלה. לנוכח הגידול במספר הגנים בעיר התאימה מחלקת הביטחון בעירייה את תפיסת האבטחה למציאות הקיימת, בתיאום עם משטרת ישראל. בשנת הלימודים הקרובה, תממן העירייה, באופן קבוע, סיורים רכובים נוספים של אנשי אבטחה בעלי רמת הכשרה גבוהה תוך מענה מהיר לכלל הגנים בעיר. כמו כן ובהתאם לדרישת ועד ההורים המרכזי, סוכם כי בשעת הבוקר ובשעת האיסוף, יחליפו הסיירים ככל שניתן את השומרים בשערי האשכולות גנים. בנוסף לאלו התקינה העירייה בכל גני הילדים בעיר אמצעי מיגון, מידור וחירום המאפשרים הזנקת כוחות ביטחון מידיים".

(עדכון ראשון: 13:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully