וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הנכים: עשרות הפגינו בכיכר רבין בתל אביב; כבישים במרכז נחסמו

31.8.2017 / 20:15

פעילי המאבק מחו על התעלמות ראש הממשלה לדבריהם מקריאתם להעלאת קצבת הנכות. הפעילים חסמו את כביש 2 בחיבור לכביש 531 וכן במחלף שמריהו. הפעילים חסמו לסירוגין רחובות סביב כיכר רבין

צילום: מתוך הפייסבוק של צדק חברתי- חדר המצב

עשרות פעילי מאבק הנכים הפגינו בשעות אחר הצהריים (חמישי) בכיכר רבין בתל אביב בקריאה להעלאת קצבאות הנכות, וחסמו כבישים באזור הכיכר, בהם רחוב אבן גבירול ושדרות דוד המלך. כבישים נוספים באזור המרכז נחסמו במקביל, כחלק מהמחאה. הנכים הודיעו כי יחריפו את מאבקם בעקבות מסקנת ועדת שמחון הממליצות על תוספת דיפרנציאלית נמוכה לדבריהם לקצבה, בניגוד לדרישתם להשוותה לגובה שכר מינימום; וכן נגד מה שהם מכנים "התעלמות מוחלטת מצד ראש הממשלה".

במסגרת המחאה חסמו הפעילים את מחלף שמריהו ומחלף שפיים לכיוון צפון בכביש 2. בנוסף נחסמו כביש 531 במחלף שדרות ירושלים ברעננה לכיוון מערב וכביש 20 לכיוון צפון בחיבור לכביש 531. בהמשך חסמו הפעילים גם את צומת גהה בכביש 4.

נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים ומי שיזמה את חסימות הכבישים במהלך היום אמרה כי "לא נפסיק עד שלא נראה את העלאת קצבאות הנכים לגובה שכר המינימום". מורביה הוסיפה כי "אנחנו לא חברת חשמל שיש לה שלטר ולא ההסתדרות, ולכן המאבק שלנו יהיה בכבישים".

עוד בוואלה! NEWS:
החשש בצה"ל: 15 אלף קליעים נגנבו מבסיס בדרום למטרות טרור ופשיעה
הסופה "הארווי": 35 נהרגו, יותר ממאה אלף ליטר נפט דלפו בדרום טקסס
בכיר בקהילת יהודי ארה"ב: "אי-יישום מתווה הכותל - מסר ליהודים"

עשרות נכים מקיימים הפגנה בכיכר רבין 31/8/17. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים חוסמים את רחוב אבן גבירול, היום/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הנכים בכיכר רבין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות הצהריים חסמו הפעילים למשך שעה קלה את צומת בני דרום בכביש 41. הבוקר הפגינו עשרות פעילי המאבק וחסמו את הכניסה לנמל התעופה בן גוריון מכביש 1 במסגרת מחאתם על גובה קצבאות הנכות. הנכים הגיעו למקום בכיסאות גלגלים ומנעו מנהגים מלהיכנס למתחם הנמל, כך שהכניסה אליו התאפשר מכביש 40 בלבד. כעבור חצי שעה פוזרו המפגינים והתנועה באזור חודשה.

מוקדם יותר חסמו הנכים את הכניסה לאזור התעשייה אפק שבראש העין מכביש 5. המפגינים חסמו את הכניסות לפארק באמצעות כלי רכב, מה שהוביל לעומסי תנועה במחלפים המובילים לפארק. גם החסימות הללו פונו, והתנועה שבה לסדרה.

עשרות נכים מקיימים הפגנה בכיכר רבין 31/8/17. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
חסימת הרחובות סביב כיכר רבין/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
עשרות נכים מקיימים הפגנה בכיכר רבין 31/8/17. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים ברחוב אבן גבירול בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה בכיכר רבין/מערכת וואלה!, צילום מסך
מחאת הנכים בראש העין הבוקר, 31 באוגוסט 2017. תמיר מורנו, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים סמוך לראש העין, היום/מערכת וואלה! NEWS, תמיר מורנו

החסימות התרחשו לאחר שהנכים הכריזו כי יחריפו את מחאתם ויוסיפו להפגין ללא אישור כדי להשיג מודעות גבוהה יותר למצבם. בשבוע שעבר נסגר שוב לתנועה כביש 1 למזרח נסגר בקטע שבין מחלף ענבה לשער הגיא.

באותו היום חסמו המפגינים, הדורשים העלאה של קצבאות הנכים, את כביש 4 לדרום באזור מחלף מורשה. הכביש נחסם לשעה החל מ-8:15, והתנועה במקום הופנתה לכביש מספר 5. ב-9:15 הוא החל להיפתח בהדרגה. דרומה משם, חסמה המשטרה את כביש 4 ממחלף גהה ועד מחלף גבעת שמואל, מצפון לדרום, סמוך לבני ברק, לאחר ש-30 מפגינים ירדו לכביש סמוך למפעל קוקה קולה. במשטרה הבהירו כי המחאה לא קיבלה אישור.

(עדכון ראשון: 10:31)

מחאת הנכים בראש העין הבוקר, 31 באוגוסט 2017. תמיר מורנו, מערכת וואלה! NEWS
פארק אפק, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, תמיר מורנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully