וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפסיקה על מבקשי המקלט: פסל נשיאת העליון הוצב מול בית המשפט

פסל מוזהב בדמותה של נאור הונח מול מבנה העליון על ידי ארגון הימין "דרך חיים" והוסר תוך שעות. המשטרה הודיעה על חקירת המקרה, השר ארדן תקף: "צריך להסביר איזו עבירה נחקרת", ולאחר מכן הודיעה המשטרה כי אין חשד לפלילים. מניחי הפסל: "די לדיקטטורה של בג"ץ"

צילום: רוני כנפו, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

פסל בדמותה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור הוצב הלילה (חמישי) מול בניין בית המשפט בגבעת רם בירושלים, ופורק כעבור כמה שעות על ידי עובדי העירייה. זאת במחאה על הפסיקה בסוגיית מבקשי המקלט.

המשטרה הודיעה בתחילה על חקירת המקרה, ולאחר ביקורת שמתח בפומבי השר לביטחון, נמסר מהמשטרה כי החשודים במעשה שוחררו וכי אין חשד לביצוע עבירה פלילית.

תנועת דרך חיים, המגדירה עצמה כמי שפועלת "למימוש החזון של מדינה יהודית", הודיעה כי היא זו שהציבה את הפסל, בשיתוף פעולה עם מאי גולן, יו"ר עמותת העיר העברית למען תושבי השכונות בדרום תל אביב. הצבת הפסל נעשתה כחלק מקמפיין תחת הכותרת "די לדיקטטורה של בג"ץ".

המשטרה הודיעה כי חוקרים ושוטרי זיהוי פלילי הוזעקו למקום בעקבות הודעה של דוברות בתי המשפט, אך השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הדיווחים על 'חקירת המשטרה' בנוגע להצבת הפסל ליד בית המשפט העליון אכן מצריכים הסבר מטעם המשטרה איזו עבירה נחקרת שם בדיוק ומה נבדק. לא כל מיצג מחאה מצדיק חקירה ובטח לא מיצג שאינו קורא לאלימות או ממחיש פעולה אלימה".

דקות לאחר מכן, הודיעה המשטרה: "בפעילות שגרתית של ניידות באזור האירוע נצפו מספר חשודים שיתכן שקשורים להצבת הפסל. מאחר ובשלב זה לא עולה חשד לביצוע עבירה פלילית בעצם הנחת הפסל, הם שוחררו במקום ופרטיהם הועברו לגורמי הרשות המקומית להמשך טיפולם".

פסל מוזהב של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור שהוצב מחוץ לבג"ץ, 31 באוגוסט 2017. אברהם שפירא, מערכת וואלה! NEWS
הפסל של הנשיאה נאור, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אברהם שפירא

"בג"צ והנשיאה נאור מנותקים מהעם", נמסר מעמותת דרך חיים. "על אף שמדינת ישראל היא כביכול מדינה דמוקרטית, נמצא היום השלטון בפועל בידי בית המשפט העליון וזאת מבלי שאי פעם נשאלה דעתו של העם בעניין. בג"ץ נטל לעצמו סמכויות לא לו במה שמכונה, ובצדק, 'מהפכה' (חוקתית).

"כמו בכל דיקטטורה חשבנו שגם בישראל ראוי שיעמוד פסל של השליט ברחובה של עיר. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יתעוררו, אנו קוראים לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת, שהשבוע התבטאו נגד פסילת החוק, במקום לפזר הבטחות, ופתרונות מקומיים לבעיות העולות משלטון בג"ץצ, לחתור אחת ולתמיד לטיפול שורש אשר יסדיר את יחסי בג"ץ והכנסת".

ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
תפרוש בעוד חודשיים. נשיאת העליון נאור/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני
הורדת הפסל מוזהב של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור שהוצב מחוץ לבג"ץ, על ידי המשטרה 31 באוגוסט 2017. אברהם שפירא, מערכת וואלה! NEWS
הפסל המפורק לאחר הסרתו/מערכת וואלה! NEWS, אברהם שפירא

נאור מכהנת כנשיאה מאז ינואר 2015, והיא עתידה לפרוש באוקטובר הקרוב, עם הגיעה לגיל 70. שרת המשפטים איילת שקד הודתה כי מחליפתה תהיה, כמתוכנן, השופטת אסתר חיות, חרף רצונה לדון בשינוי שיטת הסניוריטי הממנה את הנשיא לפי הוותק בבית המשפט העליון. נאור אמרה אתמול בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין כי "השרה ואני למדנו שלא להפתיע זו את זו".

בשנה שעברה הוצב פסל מוזהב דומה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכיכר רבין בתל אביב, סמוך לבניין העירייה. הפסל הוצב על ידי האמן איתי זלאיט, שטען כי לא מדובר במיצג פוליטי, אלא בניסיון לעורר שיח על גבולות חופש הביטוי. זמן קצר לאחר מכן הדביקו פקחי העירייה דרישת פינוי על הפסל וכמה שעות אחר כך הוא הופל על ידי אדם שהיה במקום.

(עדכון ראשון: 7:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully