וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח ארה"ב למזרח התיכון: "על הרשות לחדש את תפקידה בניהול עזה"

השליח ג'ייסון גרינבלט ערך סיור משותף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב מרדכי, במהלכו ציין כי "חמאס פגע קשות בתושבים ונכשל בסיפוק צרכיהם הבסיסיים ביותר". הקריאה באה על רקע הבטחת האמריקנים לתמוך באבו מאזן בעניין הרצועה

צילום: בני בן סימון

שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הדגיש היום (רביעי) במהלך סיור שקיים בעוטף עזה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב מרדכי, כי על הרשות הפלסטינית והעומד בראשה לשוב לניהול רצועת עזה. "למדתי רבות אודות האתגרים הקשים העומדים בפני צה"ל, תושבי ישראל הגרים באזורים הסמוכים ותושבי עזה כתוצאה משימוש לרעה של חמאס בסיוע הומניטרי ומחויבותו לטרור ואלימות", אמר גרינבלט. "ברור שהרשות הפלסטינית צריכה לחדש את תפקידה בניהול רצועת עזה, שכן חמאס פגע קשות בתושבים ונכשל בסיפוק צרכיהם הבסיסיים ביותר".

מדובר בהתבטאות נדירה של הממשל בארצות הברית בנוגע לעזה ומסמנת תמיכה ביו"ר הרשות אבו מאזן ומאמציו להיאבק בחמאס. גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! NEWS כי במסגרת הפגישות האחרונות בין הממשל לבין בכירי הרשות, וביקור המשלחת של יועץ הנשיא ג'ארד קושנר, האמריקנים ומדינות ערב "הרגיעו את אבו מאזן והבטיחו לו את תמיכתו בנוגע לעזה" ולכן, בין היתר, הוא מיתן את הטון המאיים בו נקט כלפי האמריקנים לפני ביקור קושנר.

עוד בוואלה! NEWS:
חיבלה בהסכם עם חיזבאללה: ארה"ב תקפה שיירת דאעש שהתפנתה מלבנון
"אני בדרך טודו בום": צפו בזוג הצעיר שחשוד בשוד יותר מ-12 בנקים במרכז
בכירי הציונות הדתית נגד נישואים אזרחיים: "יוביל להרס וחורבן"

השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט עם האלוף יואב מרדכי במעבר גלבוע. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
השליח גרינבלט ואלוף מרדכי במהלך הסיור, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

השליח גרינבלט והאלוף מרדכי נפגשו במסגרת ביקורו של האחרון באזור, שאף קיבל סקירה בנוגע לסוגיות הביטחוניות עמן מתמודדת מערכת הביטחון מול איומי חמאס השולט ברצועה. גרינבלט ביקר גם במנהרת טרור של חמאס באזור וכן במעבר ארז, שוחח עם תושבים פלסטינים מהרצועה.

"קילומטר אחד של מנהרה כזו עולה כ- 200 אלף דולר", אמר אלוף מרדכי לגרינבלט. "המשמעות היא שבמקום מנהרה ניתן לבנות בתי חולים ברצועת עזה אבל סדר העדיפויות של חמאס הוא ראשית האינטרסים של הזרוע הצבאית והטרור ורק לאחר מכן, מכן בסדר עדיפות נמוך, האוכלוסייה".

מרדכי הוסיף: "חמאס פועל בציניות ומנצל את הסיוע האזרחי הומניטארי להתעצמות והאוכלוסייה הפלסטינית ברצועה משלמת את מחיר ההתנהלות של חמאס. משימת החזרת חיילי צה"ל הנעדרים טרם הושלמה ולא נאפשר פיתוח משמעותי ברצועה ללא פתרון הנושא". גרינבלט השיב בעניין זה כי על חמאס "להחזיר חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, שנלקחו על ידם ולשחרר את האזרחים הישראלים שהם מחזיקים - אברה מנגיסטו, הישאם שעבאן וגומא איבראהים אבו ענימה".

עוד באותו נושא

דיווח: אבו מאזן ישהה פעולות נגד ישראל בגופים הבינלאומיים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורון שאול והדר גולדין המוחזקים בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully