וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הציונות הדתית נגד נישואים אזרחיים: "יוביל להרס וחורבן"

30.8.2017 / 18:00

בקמפיין חדש שמגיע בתגובה ליוזמה של ארגון דתי ליברלי, רבנים בכירים, בהם חיים דרוקמן, מכנים זאת "חוסר אחריות" שעשוי ליצור "קרע בעם". לטענתם, "מדובר בשוליים קיצוניים המנסים להרוס את עם ישראל"

צילום: ארגון חותם

רבנים בכירים בציונות הדתית פתחו לאחרונה בקמפיין חדש נגד הדרישה לאפשר נישואים אזרחיים, מהלך שאותו הם מכנים "אסון" והם מאשימים רבנים ליברליים שיצאו במתקפה נגד מערכת הנישואים של הרבנות הראשית ב"חוסר אחראיות".

הרב חיים דרוקמן, המנהיג הבולט ביותר של הציבור הדתי-לאומי טען כי "אין מקום לפתור בעיה של יחידים על ידי הרס וחורבן של עם ישראל. מי שמדבר על מציאות של שינוי לא חשב במידה מספקת. זה חוסר אחראיות משווע לגבי עתידו וקיומו של עם ישראל".

לדבריו הצטרף גם הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן שהוסיף כי תוצאה של נישואים אזרחיים היא ש"אנחנו נחצה את עם ישראל לשניים". לדבריו, שתי הקבוצות הם אלה "שהלכו בדרך הרגילה ונרשמו לנישואים כדת משה וישראל, ואלה שהלכו להירשם בצורות אחרות, ואז ביניהם לא יוכלו להתחתן. זה קרע, זה אסון".

לקריאה נוספת בנושא
לראשונה: ארגון מהציונות הדתית בקמפיין למען נישואים אזרחיים
שלטי חוצות נגד נישואים ברבנות הושחתו בירושלים: "הדתיים מפחדים"

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון, יושב ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. עומר מירון
מוביל את הקמפיין. הרב דרוקמן/עומר מירון

תשובת הרבנים היא קמפיין חדש של ארגון "חותם" שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS ובו משתתפים גם רבנים כמו הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, הרב אורי שרקי ורבנים נוספים בציונות הדתית. בארגון ראו צורך בקמפיין משום שבתקופה האחרונה סופג מערך הנישואים ברבנות הראשית ביקורת גם במרחב האורתודוקסי, ובין היתר נשמעות בו קריאות לפרק את המונופול שלה על מערכת הנישואין בישראל.

הקמפיין הוא בעיקר תשובה לארגון דתי ליברלי "נאמני תורה ועבודה", שגייס רבנים שהצטרפו לקריאה הזו תחת הכותרת "מדינה נורמלית צריכה לאפשר לכל אזרחיה להתחתן כאן".

ב"חותם" הסבירו כי "מאז הקמתה של המדינה, היה ברור לכל מנהיגיה כי כל נושא המעמד האישי צריך שיתנהל על פי ערכי היהדות וגדרי ההלכה. מדובר בליבת קיומו ואחדותו של עם ישראל, מתוך הבנה שפגיעה בקונצנזוס יצור קרע בלתי ניתן לאיחוי ופתיחה של פנקסי יוחסין בתוך החברה הישראלית".

בארגון האשימו כי "שוליים קיצונים, המציגים את עמדתם כתורנית ונתמכים על ידי גופים אנטי-ישראליים כדוגמת הקרן החדשה מבקשים לפגוע באחדותה של החברה הישראלית, ובאופי היהודי של המדינה".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "במדינת ישראל קיימים מאות אלפי אזרחים שאינם יכולים להתחתן ברבנות. הרבנים המתנגדים לא עוזרים לאזרחים אלה, הרבנות ודאי שאינה עוזרת, והתוצאה בפועל היא התרחקות הולכת וגוברת של ציבור גדול מהיהדות. לאחרונה הבאנו בפני הציבור את עמדותיהם של רבנים חשובים בקרב המגזר הדתי, המוטרדים מן המצב הקיים ומהשלכותיו לתורת ישראל. במקום להתייחס לגוף הדברים, ממשיכים גורמים מסוימים במסע השמצות חסר בסיס, ומסרבים לעסוק בשאלה באשר למצבם של אותם אזרחים פסולי חיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully