וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ארגון מהציונות הדתית בקמפיין למען נישואים אזרחיים

26.3.2017 / 20:29

התנועה הדתית "נאמני תורה ועבודה" השיקה את הקמפיין בסרטון שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, ובו היא מציגה את המצב הנוכחי כמייצר אנטגוניזם כלפי הדת. "אנשים מתרחקים מהיהדות, צריך לשקול אופציות נוספות"

צילום ועריכה: נאמני תורה ועבודה

ארגון מוכר בציונות הדתית יוצא לראשונה לקמפיין שמטרתו להכשיר את הלבבות במגזר לשינוי הסטטוס קוו בנושא נישואים בישראל ולקידום אופציה כלשהי לנישואים אזרחיים. במסגרת הקמפיין, שהחל היום (ראשון), השיקה התנועה הדתית "נאמני תורה ועבודה", סרטון שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, ולפיו המצב כיום מייצר אנטגוניזם כלפי הדת משום שהוא כופה למעשה על אזרחי ישראל להינשא ברבנות, במקום להותיר בידם את הבחירה בנושא.

בסרטון, שהנרטיב שלו ציני וסאטירי, מוצג האזרח הישראלי כנבוך לאור אפשרויות הבחירה הרבות שיש לו, שכן "יותר מדי אפשרויות הופכות את החיים לכאב ראש אחד גדול", כדברי הקריין. אל מול זה מוצגת הרבנות הראשית לישראל כמי שהחליטה לפתור לאזרחי ישראל את "כאב הראש הגדול" באמצעות מניעת הבחירה: "אתם לא צריכים לבחור איפה להתחתן - אתם פשוט תתחתנו אצלנו", אומר בסרטון נציג הרבנות, כביכול.

קמפיין של נאמני תורה ועבודה לנישואים אזרחיים. נאמני תורה ועבודה, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הסרטון של "נאמני תורה ועבודה"/מערכת וואלה! NEWS, נאמני תורה ועבודה

בהמשך הסרטון נערכת השוואה בין המצב הקיים מבית היוצר של הרבנות הראשית לבין הורים שמנסים לחנך את ילדיהם לאהוב משהו באמצעות כפייה, כשברקע נשמע הקריין אומר, בציניות, "כי הרי ידוע שכפייה היא הדרך הטובה ביותר ליצור הזדהות". הסצנה האחרונה של הסרטון מראה את הישראלים הממהרים לטוס לקפריסין כדי להתחתן, בזמן שנציג הרבנות ממשיך בשלו, כאשר המסר הוא שהמצב הקיים הוא זה שדוחף את הישראלים לבחור בנישואים בקפריסין על פני נישואים ברבנות.

המסך הסוגר של הסרטון מוביל את הצופים לדף נחיתה ובו חומר תורני עיוני בנושא נישואים וגירושים במדינת ישראל בראי ההלכה. בין חומרי הקריאה המוצעים לקורא הדתי ניתן למצוא תשובה הלכתית מאת הראשון לציון לשעבר והרב הראשי לישראל, הרב בקשי דורון, ולפיו "אם יקום מסלול אלטרנטיבי שלא ייקרא 'נישואין' - יש בכך מעלה מבחינה הלכתית". כמו כן, מובאים גם דבריו של הרב יהודה עמיטל המנוח, מהוגי הדעות הבולטים של הזרם הליברלי בציונות הדתית שכתב: "אני מסופק אם יש להשאיר את הסטטוס-קוו הנוכחי (…) אני סבור שניתן לאפשר את האופציה הזאת (נישואים אזרחיים) לכל מי שרוצה בכך".

ד"ר חנן מנדל, יו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה", הסביר: "המטרה שלנו בקמפיין הנוכחי היא להסביר אל תוך הציבור שלנו פנימה כי המצב הקיים בעייתי. הוא לא רק בעייתי בגלל הטיעון על פגיעה בזכויות ובחופש, הוא בעייתי דווקא מהכיוון התורני, בכך שהוא מוביל אנשים להתרחק מהדת. המסקנה שלנו היא שהגיע הזמן לשקול בכובד ראש אופציות נוספות. ישנן על השלחן כשמונה הצעות שונות לשינוי הסטטוס קוו בנושא נישואין וגירושין בישראל, בהיקף זה או אחר - לפחות חלק מההצעות הללו יכולות להוביל למצב טוב יותר, מבחינה דתית בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

49% מהמגזר תומכים בהחלת אפשרות של נישואים אזרחיים

הקמפיין הנוכחי מגיע בהמשך לסקר שערכה התנועה בתוך המגזר הדתי לאומי שההעלה כי 49% ממי שמגדירים עצמם "דתיים לאומיים" תומכים ברמות משתנות בהחלת אפשרות כלשהי לנישואים אזרחיים בישראל, מתוך מכלול ההצעות שעלו בנושא בשנים האחרונות. לפי הסקר, שנערך על ידי מכון הסקרים הדתי "מסקר" בקרב מדגם מייצג של 400 משיבים, האפשרות שזכתה לתמיכה הגבוהה ביותר היא נישואים אזרחיים לפסולי חיתון, לא כולל זוגות חד-מיניים, שבה תמכו ברמות משתנות (במידה "מועטה", "בינונית" או "רבה") כ-35% מהמשיבים.

האפשרות הבאה בתור בפופולריות שלה בקרב המשיבים הייתה החלה של נישואים אזרחיים כאופציה הפתוחה לכל, לצד נישואים ברבנות, שבה תומכים יותר מרבע מהמשיבים – 27%. אפשרות זו מבוססת על המודל המפורט באמנת גביזון-מדן. אפשרויות נוספות שנבחנו בסקר הן החלת נישואים אזרחיים לפסולי חיתון, כולל זוגות חד-מיניים, שבה תומכים 23%; והחלת נישואים אזרחיים בלבד תוך ביטול הנישואין ברבנות – שבה תומכים כ-4% בלבד.

קמפיין של נאמני תורה ועבודה לנישואים אזרחיים. נאמני תורה ועבודה, מערכת וואלה! NEWS
"בתוך עמנו אנו יושבים - וככאלה אנו מכירים את רחשי הלב של המגזר". מתוך סרטון הקמפיין/מערכת וואלה! NEWS, נאמני תורה ועבודה

"לצד הסקר, בתוך עמנו אנו יושבים - וככאלה אנו מכירים היטב את רחשי הלב של המגזר שלנו - שפתוח, בחלקו הגדול, לאופציה של שינוי הסטטוס קוו בנישואין בישראל", אמר ד"ר מנדל. "שתי העובדות הללו הובילו אותנו לקמפיין הנוכחי שמטרתו להעלות את הנושא עוד יותר למודעות בתוך המגזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully