וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את העתירה: מאות דיירי מרכז הקליטה במבשרת ציון יפונו

30.8.2017 / 18:50

השופטים דחו את הערעור שהוגש בעקבות צו הפינוי לתושבי המרכז, כ-650 מיוצאי אתיופיה, שטרם נמצא עבורם פתרון דיור חלופי. ח"כ יוסי יונה: "החלטת בית המשפט אומללה"

מרכז הקליטה במבשרת ציון. טלי מאייר
מרכז הקליטה במבשרת ציון/טלי מאייר

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את הערעור על צו המניעה לפינוי תושבי מרכז הקליטה במבשרת ציון, כ-650 מיוצאי אתיופיה, מבלי שיימצא עבורם דיור חלופי. הצו ניתן לפני כשלושה חודשים על ידי הסוכנות היהודית, שהודיעה לתושבי המקום על פינויים הצפוי, בעקבות החלטת קרן הפנסיה של עובדי הסוכנות למכור את הקרקע ליזמים פרטיים. השופטים שדנו בעתירה, אורי שוהם, ג'ורג' קרא ודוד מינץ, ציינו כי הם מצעים לנציגי המדינה לגלות אחריות ולמצוא מועד לפינוי התושבים בו הם ידאגו להם לדיור חלופי.

חבר הכנסת יוסי יונה (המחנה הציוני) שנכח בדיון, מתח ביקורת על החלטת השופטים. "פסיקתו של בית המשפט אומללה", טען. "בית המשפט למעשה שחרר את המדינה מחובתה לסייע לדיירי מרכז הקליטה למצוא דיור קבע ואף קבע שזאת אחריותם הבלעדית של המשתכנים למציאת דיור מהסוג הזה".

לקריאה נוספת:
בשל פינוי מרכז קליטה: כ-650 עולים מאתיופיה עלולים להישאר ללא בית
משפחות מצטופפות בחדר, גנים מופרדים ושום תקווה להתקדם
הסוכנות היהודית תזרוק לרחוב 1,300 עולים קשיי יום?

מרכז הקליטה במבשרת ציון. טלי מאייר
בית המשפט העליון דחה את העתירה נגד צו הפינוי. מרכז הקליטה במבשרת/טלי מאייר

יונה טען בנוסף כי בית המשפט התעלם מכך שרבים ממשתכני מרכז הקליטה זכאים לדיור ציבורי והמדינה אינה מספקת להם דיור כזה, ומעדיפה להעבירם למרכזי קליטה ברחבי הארץ ובכך לגרום להם עוגמת נפש מתמשכת. לדבריו, השופטים התעלמו גם מהעובדה שהסדרי המשכנתא המוצעים לדיירים אחרים אינו מאפשר להם דיור קבע סביר. "דרישתם של משתכני הדיור לקבל סעד מבית המשפט לא נענתה", הוסיף. "המאבק שלהם עובר עתה לזירה הפוליטית. אני קורא לממשלת ישראל ולשרת הקליטה סופה לנדבר לקחת אחריות על מפעל העלייה, לא להפקיר את העולים עד שישוכנו במגורי קבע על בסיס חזון מגילת העצמאות".

הסוכנות היהודית ביקשה למכור את הקרקע כבר לפני כשלוש שנים, לטענת נציגי העולים, לצורך כיסוי החובות של קרן הפנסיה של העובדים. בעקבות פניית העולים לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוחלט כי מרכז הקליטה ימשיך את פעילותו במשך שנתיים, עם אפשרות להארכה בשנה נוספת. במסגרת תקופה זו, שצפויה להסתיים בספטמבר הקרוב, היו אמורים להימצא פתרונות דיור קבועים לכלל העולים. עם זאת, רק לכמחציתם נמצא פתרון ראוי - וכ-650 נותרו ללא מענה.

מרכז הקליטה הוקם לפני כ-30 שנה בסיוע תורמים אמריקנים, במטרה שישמש מקום זמני לעולים עד להתערותם בחברה. עם זאת, רבים מהם נשארו במקום במשך שנים. לפי אתר האינטרנט של הסוכנות היהודית, השהות במרכזי הקליטה כרוכה בתשלום הנמוך משמעותית ממחיר השוק, והיא מעניקה לשוהים שירותים שונים כמו אולפני עברית ללימוד השפה והדרכות העוסקות בסוגיות תעסוקה ודיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully