וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על האיום מצפון קוריאה: "שיחות הן לא הפתרון"

30.8.2017 / 19:05

אחרי שהבהיר כי כל האופציות מונחות על השולחן, נשיא ארה"ב דחה אפשרות לשאת ולתת עם פיונגיאנג וטען כי היא "סוחטת אותנו במשך 25 שנה". זאת אחרי השיגור האחרון, שעבר בשמי יפן. ואולם, שר ההגנה שלו סתר אותו: "לא שוללים פתרונות דיפלומטיים"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה היום (רביעי) פתרון דיפלומטי אפשרי עם קוריאה הצפונית, כשאמר כי "שיחות הן לא הפתרון. זאת יממה אחרי שפיונגיאנג שיגרה טיל בליסטי שחלף בשמי של יפן וגררה גינויים מקיר לקיר.

"ארצות הברית מדברת עם קוריאה הצפונית ומשלחמת להם דמי חסות במשך 25 שנה, שיחות הן לא הפתרון", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. אתמול הוא הזהיר כי "כל האופציות מונחות על השולחן" אחרי הפרובוקציה הנוספת מצד המשטר הקומוניסטי.

עם זאת, לא הרבה אחרי דבריו, שר ההגנה שלו ג'יימס מאטיס אמר דברים שונים. "אנחנו לעולם לא שוללים פתרונות דיפלומטיים", אמר לפני שנועד בוושינגטון עם מקבילו מקוריאה הדרומית. "נמשיך לעבוד יחד, ואני והשר חולקים אחריות להגן על המדינות שלנו, על עמינו ועל האינטרסים שלנו".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי הטיל מצפון קוריאה: יפן רוצה מערכת הגנה מתקדמת מארה"ב
מנהיג קוריאה הצפונית: "שיגור הטיל ליפן – הצעד הראשון במבצע נרחב"
אזעקות ובריחה למחסה: הטיל הצפון קוריאני שגרם לפאניקה ביפן

דונאלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם נשיא פינלנד בבית הלבן 28 באוגוסט 2017. רויטרס
קולות סותרים מהממשל. טראמפ/רויטרס

הלילה איים מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און להמשיך ולשגר טילים, חרף הלחץ מצד הקהילה הבינלאומית. לטענת קוריאה הצפונית, הטיל ששיגרה, מדגם "הוואסונג-12", היה בתגובה לתרגיל המשותף של ארצות הברית וקוריאה הדרומית שנערך בימים אלה.

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה הלילה דיון חירום בעקבות שיגור הטיל ובסופו גינתה בחריפות את קוריאה הצפונית. בהצהרה כינתה מועצת הביטחון את שיגור הטיל האחרון "שערורייתי", ודרשה מפיונגיאנג לחדול מניסויי הטילים ומפעילותה הגרעינית.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה לאחר הדיון כי וושינגטון לא תאפשר לקוריאה הצפונית להמשיך בהתנהלותה. היא הוסיפה כי העולם מאוחד נגד קוריאה הצפונית וכי הגיע הזמן שפיונגיאנג "תכיר בסכנה שהיא מציבה בפני עצמה". שגריר יפן באו"ם אמר כי הוא מקווה להחלטה תקיפה של מועצת הביטחון כלפי פיונגיאנג.

הטיל הצפון קוריאני עבר מרחק של יותר מ-2,700 קילומטרים בטרם התפוצץ ונחת באוקיינוס השקט, במרחק של כ-1,180 קילומטרים מחופיה של יפן. באופן נדיר, הטיל שוגר מאזור פיונגיאנג והגיע לגובה מקסימלי של 550 קילומטרים, נמוך מהשיגורים הקודמים שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
התפוצץ לשלושה חלקים. הטיל ששוגר לעבר יפן/רויטרס

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כינה את השיגור "איום חסר תקדים" על ארצו. גורמים המעורים בנושא אמרו כי בעקבות השיגור, יפן מעוניינת במערכת מכ"ם מתקדמת מארצות הברית, אך חוששת שוושינגטון תסרב לבקשה.

טוקיו מעוניינת בגרסה מתקדמת של מכ"ם עבור מערכת ההגנה נגד טילים שהיא מעוניינת להתקין עד 2023, ותסייע במתקפות אפשריות של צפון קוריאה. בלי המכ"ם המתקדם, הידוע בשם "ספיי 6", יפן תצטרך להסתפק בטכנולוגיה הקיימת, שמזהה איומים בטווח קצר יחסית.

השימוש במכ"ם הישן עלול לגרום לזיהוי מאוחר של איום המתקרב לשטח יפן. גורמים יפניים העידו כי אין הבטחה אמריקנית שהטכנולוגיה תועבר לידיהם. משרד ההגנה היפני והפנטגון לא הגיבו לדיווח.

(עדכון ראשון: 16:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully