וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש ממשלת יפן הגן על מניעיו של היטלר – ונאלץ להתנצל

טארו אסו, המשמש גם שר האוצר בטוקיו, אמר לחברי סיעתו כי "מניעיו של היטלר היו מוצדקים" וחזר בו לאחר שספג גינויים: "לא היה ראוי מצדי להשתמש בהיטלר כדוגמה". בעבר שיבח את תפיסת השלטון על ידי הנאצים בגרמניה

המשנה לראש ממשלת יפן טארו אסו. רויטס, רויטרס
המשנה לראש ממשלת יפן, טארו אסו/רויטרס, רויטס

המשנה לראש ממשלת יפן נאלץ להתנצל היום (רביעי) על התבטאות שהתפרשה כהגנה על המניעים של אדולף היטלר בהשמדת היהודים בשואה. "אני לא מטיל ספק במניעים שלכם, אבל התוצאה תמיד חשובה", צוטט אתמול טארו אסו משיחה עם חברי סיעתו. "היטלר, שהרג מיליוני בני אדם, לא היה טוב, אפילו שהמניעים שלו היו מוצדקים".

אסו, המשמש גם שר האוצר בממשלה בטוקיו, אמר היום בעקבות הסערה שחוללו דבריו: "מדבריי עולה בבירור שהתייחסתי להיטלר בצורה שלילית, וברור שהמניעים שלו היו שגויים. לא היה ראוי מצדי להשתמש בהיטלר כדוגמה, ואני חוזר בי מכך". לדבריו, הוא ביקש להבהיר את החשיבות בהשגת תוצאות, אך לא הגן על מנהיג גרמניה הנאצית.

אדולף היטלר עם שר החוץ של יפן במהלך מלחמת העולם השניה. Gettyimages, GettyImages
היטלר עם שר החוץ של יפן במלחמת העולם השניה/GettyImages, Gettyimages

ממכון ויזנטל נמסר כי דבריו של אסו "מאכזבים ומצערים". "זו האחרונה בשורה מדאיגה של פליטות פה מדאיגות לגמרי", אמר אברהם קופר, ראש המכון. "המילים האלה פוגעות במוניטין של יפן בעת שכל האמריקנים רוצים להפגין סולידריות כלפיה, כבעלת ברית ואחות על רקע שיגור הטיל מקוריאה הצפונית".

ב-2013 נאלץ אסו להתנצל לאחר שהחמיא לאופן עלייתו של היטלר לשלטון, על חורבות רפובליקת וייאמר: "החוקה בגרמניה שונתה לפני שמישהו הבין, למה שלא נלמד מהשיטות שלהם?". לפני כחודשיים אמר חבר בהנהלת הבנק המרכזי בטוקיו כי "המדיניות הכלכלית של היטלר הייתה נפלאה, אך אפשרה לו לעשות דברים נוראיים". הבכיר, יוקאטה הראדה, נאלץ לחזור בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully