וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נפגש עם אבו מאזן: "מדינה פלסטינית חיונית ליציבות האזור"

יו"ר הרשות נועד עם נשיא טורקיה באנקרה, אחרי פגישתו עם המשלחת האמריקנית ברמאללה. ארדואן, בעל ברית קרוב של חמאס, קרא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "שלום ישרת גם את האינטרסים שלה". אבו מאזן: מוכן לעסקת שלום היסטורית

עריכת וידאו: ניר חן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא היום (שני) לישראל "לסיים את הכיבוש בפלסטין" ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות, שלדבריו מסכנים את פתרון שתי המדינות. במסיבת עיתונאים משותפת באנקרה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר ארדואן כי הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, בגבולות 67' ושבירתה מזרח ירושלים, "היא חיונית ליציבות האזור".

הביקור בין השניים מגיע לאחר שבשבוע שעבר נפגש אבו מאזן עם משלחת אמריקנית, בראשות שליחו של הנשיא ג'ארד קושנר, ודן עמה בחידוש המשא ומתן עם ישראל. לפי דיווח באל-חיאת, שהוכחש בידי בכיר בבית הלבן, קושנר אמר לאבו מאזן לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אי אפשר להקפיא את הבנייה בהתנחלויות - "מאחר שזה יביא לנפילת נתניהו".

אבו מאזן הדגיש בפגישתו עם ארדואן את "מחויבותו ומוכנותו לעסקת שלום היסטורית" בחסותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: אבו מאזן ישהה פעולות נגד ישראל בגופים הבינלאומיים
הבית הלבן: "קושנר לא אמר שהבנייה בהתנחלויות תימשך, זה קשקוש"

נשיא טורקיה ארדואן נפגש עם אבו מאזן באנקרה, 28 באוגוסט 2017. AP
ארדואן מקבל את פניו של אבו מאזן/AP

ארדואן, שתקף את ישראל במהלך המשבר בהר הבית בחודש שעבר, אמר כי טורקיה לא רוצה בשפיכות דמים ובעימותים בירושלים. "פתרון הבעיה והשגת שלום לא משרתים רק את הפלסטינים, אלא גם את הישראלים. כפי שראינו במהלך אותם אירועים, החרפת המתיחות לא משרתת אף אחד", אמר ארדואן.

ממשלו של ארדואן הוא בעל ברית קרוב של חמאס, אך לאחרונה דווח כי הוא פועל לפיוס בין הארגון השולט ברצועת עזה לבין פתח. בסיום מסיבת העיתונאים אמר אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית "תולה תקוות בטורקיה" כדי שזו תממש את החלטות בירושלים "בהיותה הנשיאה הנוכחית של הוועידה האסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully