וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "קושנר לא אמר שהבנייה בהתנחלויות תימשך, זה קשקוש"

27.8.2017 / 0:29

גורם בכיר הכחיש את הדיווח ב"אל-חיאת" שלפיו שליחו של טראמפ אמר לאבו מאזן בפגישתם כי לא ניתן להקפיא את הבנייה מחשש לנפילת ממשלתו של נתניהו. "הערה שכזו מעולם לא נאמרה"

עריכת וידאו: ניר חן

גורם בבכיר בבית הלבן הכחיש אמש (שבת) את הדיווח שלפיו יועצו וחתנו של הנשיא ג'ארד קושנר אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הבנייה בהתנחלויות לא תוקפא מאחר שהיא תוביל לנפילת ראש הממשלה בנימין נתניהו. הגורם כינה את הדיווח שפורסם בעיתון "אל-חיאת" "קשקוש" והוסיף וכי "הערה שכזו מעולם לא נאמרה" בפגישה שהתקיימה ברמאללה ביום חמישי.

באל-חיאת, היוצא לאור בלונדון, צוטטו גורמים דיפלומטיים שאמרו כי הושגה התקדמות מסוימת בשיחות, אך לא כזו שתאפשר את חידוש המשא ומתן. לדבריהם, בוושינגטון ינסו לחזק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין הצדדים בטרם יחדשו את השיחות.

הגורמים ציינו בנוסף כי בעוד שהמשלחת האמריקנית הסכימה כי מטרת השיחות היא הקמת שתי מדינות, היא סירבה להצהיר מפורשות כפי שדרשו הפלסטינים שהן יהיו על בסיס קווי 67', ואמרו כי הם משאירים זאת לסיכום שני הצדדים.

ג'ארד קושנר, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בפגישה עם אבו מאזן ברמאללה, אוגוסט 2017. טוויטר, צילום מסך
המשלחת האמריקנית בפגישה עם אבו מאזן ברמאללה, השבוע/צילום מסך, טוויטר

בפגישה נכחו סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול, שליח הממשל בארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ ג'ארד קושנר. נציגי הפלסטינים בפגישה היו האחראי על המשא ומתן עם ישראל סאיב עריקאת, דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג'.

ביום חמישי נפגש יו"ר הרשות אבו מאזן עם קושנר ברמאללה, מעט לאחר פגישת המשלחת האמריקנית עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים. "המשלחת פועלת למען השלום והפלסטינים פועלים עמה כדי להגיע בקרוב למה שכינה טראמפ 'עסקת השלום'", אמר אבו מאזן בפגישה עם קושנר, שבה השתתפו גם גרינבלט ופאוול. "אנו יודעים כי הדברים קשים ומסובכים, אבל אין דבר בלתי אפשרי מול המאמצים הכנים".

טראמפ קרא לצדדים "לקדם שלום, שגשוג וביטחון באזור". בחשבון האינסטגרם שלו כתב הנשיא כי "אין ספק שמערכת היחסים שלנו חזקה מאי פעם" ואמר כי הוא מחכה לפגוש את נתניהו פעם נוספת. השניים צפויים להיפגש בחודש הבא, במהלך העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

(עדכון ראשון: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully