וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה מעריכה: צפון קוריאה תקיים בקרוב ניסוי גרעיני נוסף

גורמים רשמיים בסיאול אמרו לאחר תדרוך מודיעני כי פיונגיאנג צפויה לערוך בקרוב ניסוי שישי במספר באתר ניסויים בצפון המדינה. זאת על אף הסנקציות החדשות שהוטלו על המדינה הקומוניסטית, שמבטיחה "להעניש" את ארה"ב בשל התרגיל הצבאי שהיא מקיימת עם הדרום

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

גורמים רשמיים בקוריאה הדרומית העריכו היום (שני) כי קוריאה הצפונית נערכת לניסוי גרעיני נוסף, על אף הסנקציות החדשות שהוטלו עליה - כך מעריך צבא קוריאה הדרומית. גורמים בסיאול אמרו כי סוכנות המודיעין הלאומית מסרה לחברי הפרלמנט במדינה כי זיהתה סימנים שלפיהם ניסוי נוסף ושישי במספר עומד להתקיים באתר הניסויים התת-קרקעי פונגיי-רי.

הניסוי הגרעיני האחרון שערכה פיונגיאנג התקיים בחודש ספטמבר, כשפוצצה ראש נפץ גרעיני מיניאטורי שהורכב על טיל. חבר הפרלמנט הדרום קוריאני ביונג-קי אמר כי גורמי המודיעין הסבירו שקוריאה הצפונית "השלימה את הכנותיה לביצוע ניסוי גרעיני במנהרות 2 ו-3 באתר הניסויים". עוד הוסיף כי הסוכנות זיהתה פעילות שמרמזת על הכנתה של מנהרה מספר 4 לבנייה נוספת".

גורמים רשמיים בפיונגיאנג אמרו לרשת CNN כי ארצות הברית "תיענש" על התרגיל המשותף עם השכנה מדרום. התרגיל שהחל לפני שבוע מתקיים אחת לשנה, אך לדברי הגורמים מדובר הפעם ב"תזמון גרוע במיוחד" לאור מערכת היחסים המתוחה בין המדינות. "אם תהיה הסלמה, האמריקנים יהיו אחראים להשלכות", מסרו הגורמים.

לקריאה נוספת בנושא
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים שנחתו בשטחה הימי
צפון קוריאה מנסה לפתות תיירים רוסים: "יותר בטוח מטיול בלונדון"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 25 באוגוסט 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים צופה בתרגיל צבאי, בשבוע שעבר/רויטרס

במסגרת התרגיל "שומר חירות האולצ'י", שהחל ביום שני ויימשך עשרה ימים, מתרגלים אלפי חיילים מצבי לחימה שונים באמצעות סימולציות ממוחשבות. בקוריאה הצפונית רואים בתרגיל איום ביטחוני, והמשטר איים ב"תגובה חסרת רחמים".

בשבת האחרונה שיגרה קוריאה הצפונית שלושה טילים לטווח קצרש, נחתו בשטחה הימי של המדינה בחופה המזרחי, לאחר שעברו מרחק של כ-250 קילומטרים ממקום השיגור במחוז קנגוון. לפי הערכת צבא ארצות הברית, הטילים התפוצצו מיד לאחר השיגור או כשלו בהמראה. עוד נמסר כי השיגור לא סיכן את האי גואם או את צפון אמריקה.

עוד באותו נושא

תיעוד: מרגלים מצפון קוריאה נתפסים במפעל הטילים האוקראיני

לכתבה המלאה
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
עצרת תמיכה בשליט קוריאה הצפונית, לפני כשבועיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully