וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהה ברמדאן בסעודיה – והחליט לרצוח: אישום נגד המחבל מיבנה

28.8.2017 / 10:26

כתב אישום הוגש נגד המחבל שביצע את הפיגוע החודש במרכול בעיר, שבמהלכו נפצע סגן המנהל ניב נחמיה. מכתב האישום עולה כי המחבל החליט לבצע את המעשה לאחר ש"התחזק" וביקר בסעודיה למשך 12 ימים. משפחת הפצוע: להרוס את בית המחבל

צילום:, אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד המחבל שביצע את הפיגוע במרכול ביבנה בתחילת החודש, שבמהלכו נדקר סגן מנהל הסניף ניב נחמיה. המחבל, איסמעיל אבו עראם, בן 19 מאזור חברון, הואשם בניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור.

לפי כתב האישום, אבו עראם התחזק מבחינה דתית, וקיבל השראה ועידוד לקיים מצוות "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי- ישראלי". כחלק מהתחזקותו הדתית ביצע הנאשם את מצוות ה"עומרה" במהלך חודש הרמדאן האחרון ושהה בסעודיה במשך כ-12 ימים. במטרה לקיים הלכה למעשה מצוות ג'יהאד, הנאשם החליט לרצוח יהודי ישראלי, בפיגוע דקירה בתוך שטחי מדינת ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
מתאם השבויים ונעדרים הפורש: על כל חטוף – לשבות 200 אנשי חמאס
שכר נמוך וחשש מאלימות: 40% לא רוצים שילדיהם יהיו מורים
נתניהו ייפגש עם מזכ"ל האו"ם - ויציג מודיעין על התעצמות איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל נוטרל מחוץ למרכול. זירת הפיגוע ביבנה בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום מגולל את רצף ההתרחשויות ביום הפיגוע, לאחר שיצא המחבל מביתו לתוך שטח ישראל ללא היתר חוקי לכך. על פי האישומים, עראם החליט לפגוע באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר באמצעות סכין שאותה ישיג בהמשך, וכן בעזרת גז פלפל שבו הצטייד מבעוד מועד. הוא הגיע ליבנה בתחבורה הציבורית, ומשלא הצליח לאתר את מעסיקו לשעבר – החליט לפגוע באדם אחר באמצעות סכין אותה יגנוב ממרכול סמוך.

לשם כך, המחבל נכנס למרכול, נטל לידיו סכין בעלת להב באורך 15 ס"מ והחביא אותה במכנסיו. בהמשך, פנה המחבל לחיפושים אחר קורבן פוטנציאלי. הוא שוטט בין המעברים עד שאיתר את ניב נחמיה, סגן מנהל הסניף, בעודו מסדר מוצרים במעבר. אז הוציא עראם את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער על נחמיה כשהוא מניף את הסכין ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאבק בין המחבל לנחמיה. מתוך תיעוד מצלמות האבטחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות פציעתו הקשה, נחמיה החל להיאבק במחבל, דבר שלטענת רבים מנע אבדות רבות בנפש. מתיעוד מצלמות האבטחה בזירת הפיגוע עולה כי במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידו של הנאשם. בהמשך כתב האישום צוין כי עראם הוציא את גז הפלפל שבו הצטייד והחל לרססו בפניו של נחמיה – וברח בריצה מהמרכול. לאחר מכן, בשל קריאותיו של נחמיה והמהומה שהתרחשה בתוך הסניף, רדפו אחרי הנאשם כמה עוברי אורח ובלמו אותו עד להגעת כוחות המשטרה למקום.

הגשת כתב אישום נגד המחבל מיבנה במחוזי לוד 28.8.17. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
המחבל עראם בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות הגישה בקשה למעצרו של עראם עד לסיום ההליכים נגדו. בבקשה שהוגשה על ידי עורכת הדין הילה צור נכתב כי "בחירתו הקרה של הנאשם את קורבנותיו, שינוי זהות הקורבן לאחר שתכנונו המקורי לא יצא אל הפועל, והשימוש בגז הפלפל לאחר שהסכין נשמטה מידיו כדי להשלים את משימתו ולהרוג את קורבנו, הכל מתוך מניע לאומני-גזעני, מעידים כאלף עדים על נחישותו ומסוכנותו של הנאשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניב נחמיה ורעייתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לאחר הפיגוע, נחמיה פונה במצב קשה לבית החולים קפלן במצב קשה מורדם ומונשם ובסכנת חיים. אתמול הוא שוחרר מבית החולים לביתו לאחר שחל שיפור משמעותי במצבו. "ניב הוא גיבור", אמר אתמול ד"ר גיא לין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בקפלן שטיפל בניב יחד עם הצוות הרפואי. "הצלחנו יחד איתו להתגבר על קשיים ולהתקדם בצורה מדהימה. יש לו תהליך שיקום ארוך בפציעות ובסוף התהליך הוא יהיה בריא לגמרי".

עו"ד יוסף עזרא, מסר בשם משפחתו של נחמיה עם הגשת כתב האישום כי "נראה שהמחבל הודה בניסיון לרצוח את ניב בשל היותו יהודי. מעשיו והפציעות הרבות של ניב מחריפות ומחמירות את המעשה. ניב שימש שכפ"ץ אנושי ומנע פיגוע גדול יותר ועל המחבל הנתעב לשאת במחיר". עוד נמסר כי המשפחה "קוראת בקריאה נרגשת לראש הממשלה ולשר הביטחון להרוס את ביתו של המחבל, גם אם ניסיון הרצח שלו כשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully