וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון מתנער מטראמפ: "מדבר בשם עצמו על האירועים בשרלוטסוויל"

27.8.2017 / 20:35

שר החוץ של ארה"ב אמר כי "אני לא מאמין שמישהו חושב שאלה הערכים האמריקניים, או הערכים של הממשל" בשל הביקורת הרבה כלפי דברי הנשיא על עצרת הימין הקיצוני. "אנחנו מייצגים את הצורך בשוויון, וזה לא השתנה"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר היום (ראשון) כי הנשיא דונלד טראמפ "מדבר בשם עצמו" בכל הנוגע לתגובה לאירועים האלימים של הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, מוקדם יותר החודש.

בריאיון ברשת "פוקס ניוז" נשאל טילרסון על כך שוועדה באו"ם גינתה את ההתנהלות של טראמפ, וכינתה אותה "כישלון ברמה הפוליטית הגבוהה ביותר לגנות באופן נחרץ גזענות ואלימות". בהמשך הוצג הקטע שבו מאשים טראמפ את התקשורת בסיקור שקרי ולא הגון לטענתו של תגובתו לאירועים בווירג'יניה, שבהם נרצחה אישה ונפצעו עוד 19 איש נוספים כשאיש ימין קיצוני דרס מפגיני נגד.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: יועצו היהודי של טראמפ תכנן להתפטר לאחר נאום שרלוטסוויל
טראמפ תקף בחריפות את התקשורת: "אנשים רעים שמעודדים שנאה"

נשיא ארה"ב טראמפ ושר החוץ טילרסון, 12 באוגוסט 2017. רויטרס
חילוקי דעות בממשל. טראמפ וטילרסון/רויטרס

טילרסון נשאל אם דבריו של טראמפ מקשים עליו לקדם בעולם ערכים אמריקניים בעולם, כשישנם מנהיגים זרים המפקפקים בערכיו". על כך השיב שר החוץ: "אנחנו מקדמים את הערכים האמריקניים במחלקת המדינה, אנחנו מייצגים את העם האמריקני אנחנו מייצגים את הערכים של ארצות הברית, את המחויבות לחופש, את המחויבות להתייחס בשוויון לאנשים - וזה לא השתנה".

המראיין כריס וואלאס המשיך להקשות על טילרסון ואמר לו שזה נראה כאילו כעת ישנה וועדה באו"ם המפקפקת אם ארצות הברית חיה לפי הערכים הללו. על כך אמר טילרסון: "אני לא מאמין שמישהו חושב שאלה הערכים האמריקנים, או הערכים של הממשל". כשנשאל מה לגבי עמדת הנשיא, הוא השיב כי "הנשיא מדבר עבור עצמו". ובהמשך הוסיף: "הבעתי את העמדות שלי בנוגע למחלקת המדינה בדברים שנשאתי בשבוע החולף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully