וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מל"טים איראניים תוקפים את כוחות דאעש בגבול סוריה ועיראק

25.8.2017 / 11:30

בתיעוד שפרסמה רשת אל-מנאר של חיזבאללה, נראים כלי הטיס תוקפים את אנשי הארגון הסוני באזור הגבול ולפי דיווח נוסף, משמרות המהפכה תקפו גם כלי רכב שהתקרב למוצב של צבא סוריה. הסרטון מתפרסם ברקע החשש הגובר בירושלים מהתבססותה של טהראן בסוריה

צלמים זמניים מורשים

רשת אל-מנאר של חיזבאללה פרסמה היום (שישי) תיעוד של מל"טים איראניים תוקפים כוחות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה, באזור הגבול עם עיראק. לפי הדיווח, כלי הטיס של משמרות המהפכה תקפו כלי רכב של הארגון הסוני הקיצוני שהתקרבו לעמדה של צבא סוריה ושל מיליציית הפטימיון, המורכבת ממתנדבים אפגנים שיעים ונמצאת תחת פיקודה של טהראן.

באיראן טענו לאורך שנות מלחמת האזרחים בסוריה כי תפקידם הוא לייעץ למשטרו של בשאר אסד, על אף טענות האופוזיציה, ישראל, מדינות ערב הסוניות ומדינות המערב שהיא משחקת תפקיד פעיל יותר. עם זאת, מאז הפיגועים של דאעש בטהראן בחודש יוני, הגבירה איראן את פעילותה הגלויה נגד הארגון, כשבין היתר שיגרה טילים משטחה לעבר יעדיו במזרח סוריה. בשבוע שעבר שידרה רשת אל-מיאדין הפרו-איראנית תיעוד נדיר של לוחמי משמרות המהפכה מנהלים קרבות נגד דאעש במחוז חומס שבמרכז סוריה.

תיעוד: מל"טים איראניים תוקפים את כוחות דאעש בגבול סוריה-עיראק. מערכת וואלה! NEWS
מתוך הסרטון שפרסמה אל-מנאר/מערכת וואלה! NEWS

השימוש בכלי טיס בלתי-מאוישים בסוריה נעשה על ידי מרבית הכוחות בשטח, בהם גם חיזבאללה. הארגון השיעי פרסם השבוע תיעוד של מל"טים תוקפים עמדות דאעש בגבול עם לבנון, כחלק מהמבצע שהוא מנהל במקביל לצבא לבנון למיגור הארגון מהאזור. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה הצהיר חיזבאללה בגלוי על שימוש במל"טים, על אף שבשנים האחרונות פורסמה שורת תיעודים של תקיפות מסוג זה.

הסרטונים הללו פורסמו השבוע ברקע החשש המתגבר בישראל מפני התבססות איראן וחיזבאללה בסוריה. לשם כך, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן עמו בנושא. מוסקבה משתפת פעולה עם טהראן, דמשק וחיזבאללה במלחמת האזרחים המתמשכת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תקיפת חיזבאללה באמצעות מל"ט בסוריה, 21 באוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הסרטון של כוחות חיזבאללה תוקפים בגבול, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully