וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיעוד ממל"ט חיזבאללה בקרבות נגד דאעש בגבול סוריה ולבנון

הארגון המשתף פעולה עם צבא אסד הודיע לראשונה על תקיפת מטרות של המדינה האסלאמית במחוז קלמון, במערב סוריה. בין היעדים שהותקפו: בונקרים ומוצבים. לפי דיווחים, זוהו פגיעות

מתוך ערוץ היוטיוב של אל-מיאדין

חיזבאללה השתמש במל"טים כדי לתקוף מטרות של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בסוריה, סמוך לגבול עם לבנון – כך נטען היום (שני) בהודעה מטעם הארגון, שהודה לראשונה בשימוש במזל"טים. המטרות שהותקפו היו עמדות, בונקרים ומוצבים במחוז קלמון במערב סוריה, וזוהו פגיעות.

גורם בכיר בצבא אסד אמר כי זו הפעם הראשונה שחיזבאללה הצהיר על שימוש בכלי טיס בלתי מאויש לצורך תקיפה. אתמול בבוקר החלו חיזבאללה וצבא סוריה מבצע צבאי נגד מובלעת של דאעש על הגבול עם לבנון. צבא לבנון פתח במבצע מקביל נגד אותו מאחז של דאעש, אך משטח לבנון.

תקיפת חיזבאללה באמצעות מל"ט בסוריה, 21 באוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת חיזבאללה באמצעות מל"ט בסוריה, 21 באוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בשבת הודיעו צבא לבנון וחיזבאללה במקביל על פעולה צבאית נגד הארגון הסוני בגבול בין סוריה ללבנון. בהודעת חיזבאללה נמסר כי הארגון משתף פעולה עם צבא סוריה בלחימה באנשי דאעש ברכס הרי הקלמון. ואולם, בהודעת מפקד צבא לבנון יוסף עאון הודגש כי המבצע שאליו יצאה המדינה לא נערך בתיאום עם משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.

בחודש שעבר פעלו אנשי חיזבאללה במשותף עם צבא אסד נגד ארגוני מורדים בסוריה, גם כן ברכס הקלמון. המבצע אז כוון נגד לוחמי ארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, והתמקד בעיר ערסאל ששימשה בעבר כבסיס לפעולות של דאעש. במקביל לאותו מבצע הציב צבא לבנון כוחות בסמוך לגבול בין המדינות במטרה למנוע מפעילי הארגון להימלט לשטח המדינה.

כוחות חיזבאללה בעמדה בהרי הקלמון. רויטרס, רויטרס
כוחות חיזבאללה בהרי הקלמון/רויטרס, רויטרס

בחודש שעבר פתחו צבא סוריה וחיזבאללה במבצע צבאי באזור הרי הקלמון נגד לוחמי ארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה. המבצע מתמקד באזור העיר ערסאל, ששימשה בעבר גם בסיס לפעולות של דאעש.

רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל מנאר", דיווחה כי הארגון נלחם גם בפעילי תחריר א-שאם בקרבת העיר פליטה. בשידורי הרשת נראו תמונות של משאיות תותחים ועליהן דגלי חיזבאללה תוקפות יעדים באזור, ועשן מיתמר מהגבעות הסמוכות.

בשבוע שעבר הודה אסד לרוסיה, לאיראן, לסין ולחיזבאללה על תמיכתם במשטרו במהלך שש שנות מלחמת האזרחים. לדבריו, "סוריה תסתכל מזרחה בכל הנוגע ליחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully