וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרשות הדיפלומטים האמריקנים בקובה: לפחות 16 נפגעו

25.8.2017 / 4:21

ארצות הברית הכחישה דיווחים שלפיהם הסימפטומים הפיזיים שפרצו בקרב אנשי השגרירות בהוואנה נבעו מהטמנת מכשיר קולי. טרם זוהה האחראי לאירוע שבעקבותיו גורשו שני דיפלומטים קובנים מוושינגטון

דגל ארצות הברית מונף בשגרירות בהוואנה, בירת קובה, 14 באוגוסט 2015. רויטרס
דגל ארצות הברית בשגרירות בקובה/רויטרס

לפחות 16 אמריקנים העובדים בשגרירות ארצות הברית בקובה נפגעו בשורת התקריות שאירעו בשגרירות בהוואנה ב-2016, שבהן לפחות אחד מהם איבד את שמיעתו. עד כה, ארצות הברית לא חשפה את מספר האמריקנים שהושפעו מהאירועים, שגרמו לסימפטומים פיזיים שונים. דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט אמרה הלילה (שישי) שאירועים אלו כבר לא מתרחשים והכחישה דיווחים לפיהם התסמינים נבעו מהטמנתו של מכשיר קולי בשגרירות.

לטענתה, מכשיר כזה טרם נמצא. ארצות הברית טרם זיהתה מי אחראי לתקריות, אך לדבריה של נאוארט קובה משתפת פעולה עם החקירה האמריקנית. "אנחנו מתייחסים לנושא ברצינות רבה", אמרה. בין הנפגעים בתקריות היו דיפלומטים ובני או בנות זוגם. חלקם נשארו בקובה וקיבלו בה טיפול רפואי, וחלקם שבו לארצות הברית. גם ממשלת קנדה מסרה כי לפחות דיפלומט אחד שלה נפגע באירועים. בתגובה לתקריות, מחלקת המדינה מסרה בתחילת החודש כי הוחלט לגרש שני דיפלומטים קובנים מוושינגטון, לאחר שנתבקשו לעשות זאת כבר ב-23 במאי. ממשלת קובה מסרה כי ההחלטה "לא מוצדקת".


עוד בוואלה! NEWS:
מתאם השבויים והנעדרים התפטר; משפחת גולדין: "מרגישים שננטשנו"
אחרי 8 חודשים בכלא: חרדי שפעל נגד הגיוס קיבל מענק של 24 אלף דולר
חודש לבחירות בגרמניה: "האם הגדולה" של אירופה מנווטת לכהונה נוספת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully