וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שמע צחוק מהבית בחלמיש – והחליט לרצוח את משפחת סלומון

24.8.2017 / 12:16

כתב אישום הוגש נגד עומר עבד אל-ג'ליל, שדקר למוות את יוסף סלומון וילדיו חיה ואלעד במהלך סעודת השבת, בגין רצח וקשירת קשר לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

צילום: דובר צה"ל

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד עומר עבד אל-ג'ליל, המחבל שרצח את בני משפחת סלומון מחלמיש בחודש שעבר. אל-עבד מואשם ברצח ובקשירת קשר לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים בחודשים שקדמו לפיגוע. בפיגוע נרצחו יוסף סלומון, ילדיו חיה ואלעד ונפצעה רעייתו של יוסף, טובה.

התביעה הצבאית ביקשה מבית המשפט הצבאי ביהודה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. מצה"ל נמסר כי בני משפחת סלומון מעודכנים על ידי התביעה באופן שוטף. בשבוע שעבר הרס כוח צה"ל את בית משפחתו בכפר כובר שמצפון-מערב לרמאללה.

זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
זירת הפיגוע בחלמיש/זק"א

בכתב האישום תוארה השתלשלות האירועים שהובילה לפיגוע: "הנאשם הלך לאורך כביש פנימי המוביל לבתי היישוב עד שהגיע לקרבת שני בתים. הוא הבחין כי הבית שמימין לו חשוך ושקט, ואילו הבית שמשמאלו מואר וממנו בקעו קולות צחוק.

"הנאשם פתח את דלת הכניסה ונכנס כשהוא אוחז בסכין. מיד עם כניסתו לבית, הבחינה בו מיכל, צעקה לילדיה לברוח לקומה השניה והסתגרה עמם באחד מחדרי השינה. הנאשם נעמד מול חיה, אמר 'מה עם אל-אקצא' ודקר אותה בחזה דקירה אחת תוך שהוא דוחף את להב הסכין כולה אל תוך גופה".

לאחר שדקר בגבה את טובה, אם המשפחה, היא החלה לצעוק "מחבל" ונמלטה למעלה. הוא עבר לאב המשפחה יוסף ודקר אותו בבטנו, כשהבן אלעד התנפל עליו וניסה לקחת ממנו את הסכין. אלעד נדקר שלוש פעמים לפני שחטף את הסכין, ואז בעט בו המחבל, דרך על ידו שבר על ראשו קרש חיתוך ודקר אותו בראשו באמצעות סכין נוספת. לאחר ששמט את הסכין הראשונה, הרים אותה המחבל ודקר אותו 12 פעמים. הוא שב ליוסף, ודקר אותו 15 פעמים נוספות. רק אז הוא נורה על ידי א', החייל המתגורר בסמוך ששמע את הצעקות והגיע למקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המחבל עומר עבד אל-ג'ליל/מערכת וואלה, צילום מסך
בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
בני משפחת סלומון/באדיבות המשפחה

לפי כתב האישום, ההחלטה לבצע את הפיגוע גמלה בלבו של אל-ג'ליל לאחר ששמע על הפיגוע בהר הבית, שבו נהרגו שני שוטרים, ועל התגובה הישראלית שכללה את סגירת המתחם למתפללים. בתחילה הוא תכנן להשתמש בחגורת נפץ או בנשק חם, אך לבסוף בחר בפיגוע דקירה, "למען מסגד אל-אקצא". הוא ביקש מחברתו המתגוררת בעזה לפרסם בשמו צוואה בפייסבוק.

בחודשים שקדמו לפיגוע, נטען, הציע לחברו להקים "חוליה צבאית" שמטרתה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ולרכוש לשם כך אמצעי לחימה. לאחר שלא הצליחו, הוא ביצע את הפיגוע, בניגוד לעצת חברו שביקש להמתין ולבצע "פיגוע טוב יותר". בנוסף, הוא הביע תמיכה בגל הטרור ובפיגועים שבוצעו, וקרא ברשתות החברתיות לבצע פיגועים נגד ישראל.

הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בכפר כובר. דובר צה"ל
דחפור של צה"ל הורס את בית משפחת המחבל בכובר/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
דירת בני המשפחה לאחר הרצח/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully