וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת קשרי טראמפ-רוסיה: "מטה הבחירות קיבל פנייה לפגישה עם פוטין"

רשת CNN דיווחה כי חקירת הקונגרס חשפה הודעה שהעביר למנהלי הקמפיין עוזר בכיר מאדם שטען כי ברצונו ליזום פגישה בינם לבין הנשיא הרוסי. הפנייה נשלחה בסמוך לפגישה בין בנו של טראמפ לגורמים מרוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(סגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט מגיב לחשיפת הפגישה בין בנו של טראמפ לעורכת הדין הרוסייה, בחודש שעבר)

חקירת הקונגרס האמריקני לבחינת הקשרים בין מטה הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ לבין מוסקבה העלתה כי עוזר בכיר במטה העביר בשנה שעברה למנהליו הודעת דואר אלקטרוני מאדם שביקש ליזום פגישה בינם לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – כך דיווחה הלילה (חמישי) רשת CNN.

על פי הדיווח, ריק דירבורן ששימש עוזר במטה וכיום ממלא את תפקיד סגן יושב ראש הסגל בבית הלבן, העביר הודעה מאדם שלא מסר את שמו אך הזדהה כמי שמעוניין לקשר בין אנשי הקמפיין לנשיא הרוסי – בסמוך למועד שבו נערכה פגישה בין מנהל הקמפיין פול מנפורט, בנו של טראמפ דונלד ג'וניור וחתנו ג'ארד קושנר, לבין עורכת דין מרוסיה שטענה כי היא מקורבת לקרמלין.

הדיווח של CNN הסתמך על מקורות המקורבים לפרטי החקירה. אחד המקורות אמר ששולח ההודעה הזדהה כמי שמגיע מווירג'יניה המערבית ושלכאורה היו לו קשרים לגורמים פוליטיים במדינה. המקור הוסיף כי דירבורן הביע ספק באמינות הפנייה וכי לא ברור אם אכן ביצע פעולה כלשהי לקידום פגישה מעין זו.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן על הצהרת טראמפ השקרית על בנו: "פעל כפי שכל אבא היה עושה"
"התובע הכללי ושגריר רוסיה שוחחו בזמן הקמפיין על הבחירות לנשיאות"
אחרי חשיפת המיילים: תיעוד מפגישת טראמפ עם "המשפחה החזקה ברוסיה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טראמפ ופוטין בפגישה בפסגת G20 בגרמניה, בחודש שעבר/AP

שמו של דירבורן לא הוזכר בעבר בחקירת הקשרים לרוסיה, אך חוקרי הקונגרס יבחנו אם מילא חלק בארגון הפגישות בין שגריר רוסיה דאז סרגיי קיסליאק לבין גורמים במטה טראמפ. דירבורן שימש בתקופת הקמפיין גם כיושב ראש הסגל של הסנאטור ג'ף סשנז, כיום התובע הכללי האמריקני. סשנז נפגש פעמיים עם השגריר הרוסי בתקופת הבחירות לנשיאות – פגישות שבגינן נאלץ לפסול את עצמו מניהול החקירה הבוחנת את קשרי מקורביו של טראמפ למוסקבה.

דירבורן עצמו לא הגיב לדיווח ב-CNN. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס סירבה אף היא להתייחס לדיווח ומסרה כי "אין בכוונתנו להגיב על מסמכים שמקורם הוא ככל הנראה בהדלפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully